Usain Bolt udaljenost od 100 metara možda može prijeći u manje od 10 sekundi, no stanovnici Velike Gorice zasigurno ne. A da ne bi, kako je kazao, poput Usaina Bolta trčali za posljednjim autobusom dnevne linije 268 u ponoć i pet minuta ili u suprotnom čekali do 4.45 ujutro, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić obećao je smjesta dati nalog da se vrate njezini noćni polasci.
Usluga (ni)je plaćena
Odnosno, ZET-ova noćna linija koja je nedavno ukinuta, i to, kako je Večernji pisao, bez prethodne najave Goričanima koji su zbog toga ostali bez prijevoza do kuće zadrže li se u metropoli zbog posla, večernjega učenja u knjižnici ili izlaska. Prouzročilo je to bijes u gradu od 60.000 stanovnika, a ZET je nakon medijskih napisa ukidanje opravdao činjenicom da noćnu liniju čelnici Gorice nisu platili.
– ZET ne može pružati uslugu koja nije plaćena i definirana ugovorom o obavljanju prijevoza, kao što je slučaj s noćnim polascima na liniji 268 – poručili su. Referirali su se pritom na ugovor sklopljen s Gradom koji definira kako i koliko će voziti pojedina linija od njih dvadesetak, koliko ih ZET drži na velikogoričkom području, koji ističe za manje od tjedan dana i još nije poznato hoće li se produžiti. Iz goričke su gradske uprave, pak, na to odgovorili kako je noćna linija, pa i njezino plaćanje, uključena u potpisan ugovor.
– Njime je, između ostalog, definiran opseg usluge javnog prijevoza, broj linija i polazaka sukladno potrebama putnika, koji uključuje i noćne polaske. S obzirom na to, prijevoznik je dužan poštivati odredbe ugovora – poručili su iz Ureda gradonačelnika te dodali da su zbog toga također poslali dopis ZET-u.
Bandić je, pak, ustvrdio, najavljujući vraćanje linije, da su “fakture i realizacije pro futuro, ali da građani ne smiju trpjeti”, a međuvremenu se pitanje vratilo na dugoročnu situaciju s prijevozom između Zagreba i Gorice.
– A ono se rješava iza zatvorenih vrata i netransparentno, što nije u redu – kazao je Damir Slojšek, MOST-ov predstavnik u velikogoričkom Gradskom vijeću, pa dodao da njegovi članovi nikad nisu ni vidjeli ugovor o prijevozu. Zato je na jučerašnjoj konferenciji za novinare zatražio da postane javan.
– Ako se i potpiše novi ugovor, svakako ga želimo na uvid da znamo što se događa. Putuju u Zagreb i ljudi koji ondje rade i školarci, stoga je to jako važno pitanje – naglasio je Slojšek, koji je uvjeren da cijela priča ima veze i s političkim odnosima u goričkom Vijeću u kojemu većinu drže HDZ i Stranka rada i solidarnosti.
Puca li koalicija?
– I jedini su koji se nisu oglasili oko prijevoza. Dakle, što se događa kod njih, je li u pitanju nekakav sukob ili možda puca koalicija, i ako da, je li to zbog ZET-a, ne znamo. No, bilo bi jako dobro da se oglase, posebice gorički HDZ – kazao je Slojšek.
Hoće li se u konačnici nastaviti suradnja Velike Gorice i zagrebačkog ZET-a? Pita li se gorička uprava, odgovor je “vidjet ćemo”. Jer iako i dalje, kako kažu, žele da se pregovori nastave u pozitivnom smjeru, razmatraju sve raspoložive opcije.
– Grad je pokrenuo postupak izrade analize javnog lokalnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu čija je svrha izbor modela koji će biti financijski održiv i prihvatljiv za sve korisnike. Naravno da ćemo i dalje pregovarati sa sadašnjim prijevoznikom i nadamo se daljnjoj uspješnoj suradnji – ističu u Uredu gradonačelnika.
Kad ce se napokon prestati s tim serifskim djelovanjem. Imas valjan ugovor Grad - Holding. Imas valjan ugovor Gorica - Holding. Goricani nisu platili ugovorenu svotu, ukinut im je promet. Kako jedan covjek (Bandic) koji odgovara Gradskoj skupstini, moze obecati / zatraziti ponistenje zakonski obvezujuceg ugovora na strani koja nije pod njegovom direktnom ingerencijom. To je kao da ja dodjem u banku (koja nije moja) i zatrazim novac sa nekog racuna (koji nije moj). To se moze dogoditi samo na jedan nacin, a finalna posljedica takve iznude je - zatvor.