“Cijenjeni putnici, jeste li registrirali svoju ZET elektroničku karticu?”, “vrti” se najava u tramvajima i autobusima. Nova je to metoda ZET-a da putnike prisili na “cvikanje karte”, odnosno prislanjanje elektroničke kartice na uređaj. Pojedini to ne znaju, a većina se odlučuje švercati što je javni prijevoznik, kako doznajemo, odlučio sam provjeriti na terenu. I to tako da su na Kvaternikovu trgu ušli u tramvaj i upozorili kako za nekoliko trenutaka počinje kontrola karata. Nakon toga, izračunali su, od 59 putnika 34 je izašlo iz tramvaja.
Karta na ulazu
Stoga se uz obavijest s razglasa, u ZET-u vraćaju i planu povećanja broja kontrolora na 200 s trenutačnih 140. Kad ih bude spomenuti broj, kako smo već pisali, onda će na frekventnim stanicama stajati i tražiti kartu prije ulaska u tramvaj ili autobus.
Pojačanu kampanju iz ZET-a objašnjavaju podizanjem kvalitete usluga jer se registracijom putnika automatski vidi i opterećenost linija pa se može reagirati puštanjem u promet dodatnih vozila. I razglas je izgleda “upalio” jer je prvi dan javnog opominjanja ZET zabilježio 60.000 registriranja kartica.
– Kupljena karta sklopljen je ugovor između putnika i nas kao prijevoznika kojim mi preuzimamo svoje obveze, a putnik svoje – kaže Tomislav Jurić dodajući kako mnogi putnici nemaju naviku plaćanja prijevoza.
Zanemariva vrijednost
No, zato su oni koji su plaćali ovih dana, nakon poskupljenja prijevoza, prošli jeftinije. Uređaji nisu reagirali na njihove kartice te su skidali različite iznose.
– Intenzivno pratimo rad sustava i točno je kako se povremeno događaju kvarovi, ali reagiramo promptno i zbog toga nijedan putnik nije oštećen – poručuje Jurić.
Konkretno, u više od tri tisuće transakcija “neuštimani” uređaji ZET-a naplatili su manju cijenu karte. Dok su otkrili kvar, blagajna im je ostala praznija za, tvrde, otprilike 7500 kuna.
– S obzirom na broj putnika ta je vrijednost zanemariva, a problem koji je nastao zbog pojedinih uređaja brzo je otklonjen. Također, ta pogreška dogodila se na samo nekoliko uređaja, a svakodnevno ih je u prometu otprilike 3200 – kaže glasnogovornik ZET-a.
No, ubuduće pogrešaka više neće biti, dapače, planiraju se brojne akcije kojima je cilj povećanje ZET-ovih prihoda.
Kupljena karta sklopljen je ugovor između putnika i nas kao prijevoznika kojim mi preuzimamo svoje obveze, a putnik svoje ___________________________________________________________ dali to znači da ako dođe do zastoja i tramvaj me ne odveze do željene stanice imam pravo na povrat novca????