Prva faza zajedničkog modela organizacije javnog prijevoza u Zagrebu i Zagrebačkoj te Krapinsko-zagorskoj županiji, projekt koji se već godinama najavljuje, jučer je konačno i pokrenuta.
U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, naime, potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za prvu fazu analize prometnog sustava. Vrijednost projekta je 15, 2 milijuna kuna, 85 posto financirano je iz fondova EU, dok preostalih 15 posto sufinanciranja dijele dvije županije i Grad. Odmah nakon potpisivanja, počinje izrada master plana prometnog sustava, utvrditi stanje i potrebna unaprijeđenja prometa. U drugoj fazi definirat će se konkretne mjere i projekti iz područja prometa i prometne infrastrukture u svrhu integriranja svih vrsta prometa.
Uveli bi i jedinstvenu kartu
–Ovim planom preskočit će se izrade raznih studija i ubrzati proces - rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić, te dodao da je Hrvatskoj do 2020. iz fondova EU na raspolaganju oko 12 milijardi kuna za promet. Većina je za željeznicu, a ostatak za razvoj integrativnih prometnih modela. Putnici će tako profitirati jeftinijom vožnjom i boljom usklađenošću autobusnih, tramvajskih i željezničkih linija. Uz to što bi se skratilo vrijeme putovanja i povećao komfor prijevoza, putnici bi dobili i veći izbor prijevoza. Postoji mogućnost uvođenja jedne karte po povoljnijim uvjetima za područje Zagreba i dviju županija.
–Projekt bi trebao poboljšati prometnu dostupnost cijelog područja, ali i veću mobilnost stanovništva korištenjem ekološki, energetski i ekonomski najprihvatljivijih oblika prijevoza, te integrirati prometne podsustave kroz institucionalna, organizacijska i infrastrukturna rješenja kao i povećati sigurnost u prometu - rekao je Ivan Miličević, direktor Integriranog prometa zagrebačkog područja, trgovačkog društva koje su županije i Grad Zagreb formirale samo u tu svrhu.
Da prijevoz nije dobro riješen u Zagrebačkoj županiji složio se i župan Stjepan Kožić, te dodao da se prometni razvoj treba sagledavati na razini cijele regije.
Manje gužve
–Više od 100.000 stanovnika iz Zagrebačke županije putuje u Grad Zagreb, a oko 30.000 iz Zagreba u županiju. To su pokazatelji o kojima moramo voditi brigu i omogućiti da u Zagrebu bude manje gužve, zagađenosti - rekao je Kožić, te dodao da će se projektom omogućiti smanjenje vožnje osobnim automobilima, kako putuje čak 60 posto stanovnika Zagrebačke županije.