Nakon što je državni tajnik dr. Dražen Jurković jučer najavio da će na vrata Zagrebačke hitne poslati inspekciju HZZO-a koja treba utvrditi zašto devet od ugovorenih 69 timova nije raspodijeljeno po terenu, iz Hitne poručuju da se ne boje inspekcije.
Ambulanta i šef smjene
– Državni tajnik u dežurstva je zaboravio pribrojiti dva tima koja dežuraju u prijavno-dojavnom centru, one koji dežuraju u ambulanti u Heinzelovoj ulici te šefa smjene – objasnila je dr. Slobodanka Keleuva, ravnateljica Hitne, i dodala da su i ti timovi u slučaju hitnosti spremni i da su, kada je bilo potrebno, izlazili na teren. Naglasila je da je ambulanta (koja postoji od 1963.) u više slučajeva zbrinjavala i ljude koji liječničku skrb nisu dobili u bolnicama, poput žena koje su nakon postupaka vezanih uz umjetnu oplodnju u ambulantu dolazile na injekcije protiv bolova, a u vrijeme epidemija gripe ambulanta je stalno puna.
I Grad izdvaja novac
Iz Ureda za zdravstvo, pak, dr. Jurkoviću poručuju da im je žao što Ministarstvo zdravstva ne želi pohvaliti napore Grada što za svoje građane osigurava, ali i plaća nadstandarde Hitne.
– Grad svake godine izdvoji 30 milijuna kuna i ne poseže u sredstva HZZO-a da bi, kako državni tajnik tvrdi, pokrivao troškove nove zgrade – poručila je dr. Lidija Hrastić Novak. Tvrdnju da se zagrebački prijavno-dojavni sustav ne može primijeniti u cijeloj Hrvatskoj jer je preskup smatra paušalnom.
– Tri milijuna eura stajala je kompletna informatizacija, od računovodstva do održavanja, a softver su razvijali ljubljanski stručnjaci po idejama liječnika iz zagrebačke Hitne – naglasila je dr. L. H. Novak. Stoga se, poručuje, ne može reći da samo dojavno-prijavna jedinica stoji toliki iznos i sigurno je softverski izdvoji iz sustava da se može dobiti jeftinije.
– MZSS će valjda provesti javni natječaj za tu nabavku, a tek potom mogu govoriti koliko će Hrvatsku to stajati. Ne želim ni pomisliti da to znaju unaprijed – istakla je dr. Novak.