Ministarstvo unutarnjih poslova ovaj je tjedan uputilo dopis gradskom Uredu za promet zbog brisanja parkirališnih mjesta koja su označena unutar pet metara od pješačkog prijelaza, o čemu je Večernjak pisao prošli vikend.
Podsjetimo, Zagrebparking je na zahtjev gradskog Ureda za promet označavao parkirališna mjesta i ondje gdje Zakon o sigurnosti prometa na cestama (na snazi od 2008. godine) to izričito zabranjuje zbog sigurnosti pješaka. Zakašnjela reakcija MUP-a ne mijenja činjenicu da su morali znati za poteze gradskog Ureda za promet koji po zakonu mora tražiti suglasnost MUP-a prije nego što intervenira u javni prostor grada. Na naš se zahtjev očitovao i Zagrebparking.
– Na temelju rješenja gradskog Ureda za promet iz 2008. godine, do sada je ukinuto 130 parkirališnih mjesta, što predstavlja više od polovice ukupnog broja planiranih izuzimanja. Podružnica Zagrebparking u skladu s vlastitim kapacitetima kontinuirano vrši uvide na teren te procjenjuje prioritete pri redoslijedu izuzimanja pojedinih parkirališnih mjesta iz sustava kontrole i naplate – stoji u odgovoru ureda voditelja za odnose s javnošću Zagrebparkinga Robertina Ojdenića.
Međutim, navode Zagrebparkinga demantira pismo čitateljice M. F. V. koja tvrdi da je Zagrebparking na uglu Kumičićeve ulice i Svačićeva trga prije nekoliko dana obnovio parkirališno mjesto koje je oko jedan metar udaljeno od pješačkog prijelaza.
Čitateljica je više od tri godine u sudskom sporu sa Zagrebparkingom jer je u prosincu 2010. ostavila parkirano vozilo 15 dana u Haulikovoj ulici nakon što je slomila nogu i zaboravila da vozilo mora maknuti. Kontrolori su ispisali četiri različite adrese (od čega Haulikova 5 uopće ne postoji) iako vozilo nije micala. Zagrebparking nije poslao fotografije vozila više od tri godine, sve do rasprave u siječnju ove godine na Općinskom sudu u Zaboku.
– Vodila sam korespondenciju sa Zagrebparkingom tražeći objašnjenje zašto vrše naplatu na parkirališnim mjestima koja su unutar pet metara od pješačkog prijelaza. Nikada nisam dobila odgovor, nego su svaki put odgovorili da je moje vozilo bilo parkirano na četiri različite adrese, što je netočno – kaže čitateljica.
Spor je izgubila, a u obrazloženju je sutkinja tumačila da, “iako su parkirališna mjesta iscrtana na udaljenosti manjoj od pet metara od obilježenog pješačkog prijelaza, način na koji je ona parkirala vozilo nije dopušten”.
– Zakon je manjkav i nedorečen ako za Zagrebparking vrijede drugačija pravila – rekla je.
Farsa od države. Kada će MUP "uputiti dopis" Bandiću da izvoli sa zagrebačkih ulica maknuti STOTINE nelegalno postavljenih ležećih policajaca za koje čak i Ordulj iz Bandićevog ureda za promet priznaje da ne odgovaraju dimenzijama predviđenim zakonom? Trebaju se novinari i u tom slučaju raspisati? Bojim se da je rođina firma koja to smeće uvozi i montira po cesti ipak jača. Novinari, dajte me razuvjerite. Molim vas. Čini se da vas je policija počela slušati. Da, i u slučaju "uspornika" je potrebna prethodna suglasnost policije za njihovo postavljanje na prometnicu. Svaki "modularni" uspornik čija je dužina uzlazne odnosno silazne rampe kraća od 1 metra je protuzakonito postavljen. Uzmeš metar i izmjeriš. Ja jesam. Odgovor velikog prometnog "stručnjaka" Alena Ordulja je bio da su uspornici proizvedeni u skladu sa standardom ISO 2001! To što nisu u skladu s dimenzijama predviđenim Pravilnikom o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama...Koga briga. Ama baš nikog. Jedino ako novinari ne podignu uzbunu. Dajte, molim vas. Spasite nam automobile! Masno smo ih platili. Ako "uspornici" uništavaju kuće uz koje su postavljeni, što onda tek vozilima rade...Prođe autobus ili kamion, a tebi se zatresu prozori usred noći. Bitno Ordulju da je zadovoljen standard ISO200x. Genij i još veči "stručnjak".