Kad se Trnava pobuni, u kvart dolazi promjena, i to nabolje. Odnosno, čak i kad tamošnji stanovnici samo zaprijete da će se okupiti zbog nekog gorućeg problema, gradski čelnici, čini se, obraćaju pozornost. Prije manje od dva tjedna, naime, građanska je inicijativa “Riješimo prometni kolaps u Trnavi” za 24. siječnja najavila prosvjed kojim žele upozoriti na probleme koje imaju s autobusnim linijama u svom kvartu u Donjoj Dubravi, a već deset dana poslije njihovi su zahtjevi na putu prema uspješnoj realizaciji.
Bez čekanja za Kvatrić
Jedan od problema, ističe predstavnik inicijative Ivan Forgač, jest kašnjenje linije 215 koja u Trnavu dolazi s Kvatrića, a putnici je čekaju i sat vremena.
– Stvar je u tome da autobus koji kasni, umjesto da s terminala u Trnavi nakon dolaska odmah krene dalje, stoji i čeka na sljedeći termin – objašnjava Forgač. No, nakon sastanka s predstavnicima ZET-a i četvrti, dodaje, to se više neće događati.
Inicijativa se također izborila za rješenje kojim će se Trnava konačno bolje prometno povezati sa zapadnim dijelom Dubrave. Trenutačno im je na raspolaganju samo bus 214 koji povezuje Kozari bok s Koledinečkom ulicom, no stanovnicima je, objašnjava Forgač, prijeko potrebna posebna linija koja bi ih dovezla na okretište u Dubravi s obzirom na to da su u blizini bolnica i administrativno središte četvrti.
– Dogovorili smo da će se postojeća linija 214 prilagoditi pa će raditi krug po Branimirovoj i Mandlovoj do Dubrave i Dankovečke. No, predložili smo da se ipak uspostavi zasebna linija koja bi išla svakih sat vremena, a da ruta busa 214 ostane kakva jest – kaže Forgač. Prosvjed se stoga odgađa, a inicijativa će u međuvremenu pratiti razvoj situacije.
Bolje i nathodnik nego...
Nije ZET jedini protiv kojeg su stanovnici Trnave uspješno vojevali jer su postupku realizacije i zahtjevi iz njihova prošlog prosvjeda. Nekoliko stotina ljudi, podsjetimo, u listopadu se okupilo pokraj pružnog prijelaza na križanju s Branimirovom cestom tražeći rješenje prometne blokade u kvartu prouzročene brkljom koja dugo ostaje spuštena, kao i zagušenjem protoka automobila po uskoj, ali vrlo frekventnoj ulici Trnava I. Zahtijevali su, između ostalog, gradnju spojne ceste od Resničkog puta do II. Čulinca, gdje postoji nadvožnjak preko pruge, kao i gradnju podvožnjaka ili nadvožnjaka u Branimirovoj.
VIDEO Prosvjed u Trnavi zbog prometnog kolapsa
– Radovi na spojnoj cesti pokrenuti su i dobro napreduju, a čuo sam i da je u tijeku izrada izvedbenog projekta za pješački nathodnik, što nije baš ono što smo tražili, ali će povećati sigurnost pješaka i biciklista. A gradit će se i kružni rok u Resničkom gaju, što je bio još jedan od naših zahtjeva – zaključuje Forgač.