Umjesto da provode vrijeme kod kuće s obitelji, moja su djeca svaki dan ostaju kod teta na dežurstvu. A zašto? Zato jer mami treba sat vremena da dođe u po njih u vrtić koji je u istom kvartu, objašnjava nam majka dvoje djece Dunja Jeleč zašto je ona bila jedna od gotovo 300 sudionika prosvjeda koji se večeras održao u zagrebačkoj Trnavi.
Nakon što su prikupili više od 7880 potpisa na nedavno pokrenutoj peticiji, nezadovoljni građani Trnave odlučili su svoj stav pokazati i prosvjednim skupom. Udruženi u Građansku inicijativu "Riješimo prometni kolaps u Trnavi" okupili su se kod pružnog prijelaza, na velike zvučnike raspalili hitove Prljavaca i Crvene Jabuke te s transparentima na kojima piše "Nismo građani drugog reda", "Trnava je u Zagrebu", "Nismo geto" i mnogim drugima, pokazali kako je vrijeme za promjenu.
Razlog tome, dobro je znano svima na istočnoj strani grada, prometni je kolaps s kojim se kvart i okolica suočavaju već dvadeset godina. Glavni krivac je pružni prijelaz na križanju ulice Trnava i s Branimirovom cestom, zbog kojeg vozači pred prugom u koloni provode i po sat i pol svaki dan - i to na putu prema poslu i po povratku. Stvar je eskalirala prije mjesec i pol dana, kada su krenuli radovi postavljanja glavnog kolektora na prometno vrlo važnoj Čulinečkoj cesti, zbog čega se sav promet iz te široke ceste preselio - upravo pred njihova dvorišta. Kilometarske kolone sad su još duže i dugotrajnije, autobusi ne voze po rasporedu, djeca kasne u školu, a roditelji na posao, a život je, kažu, postao upravo nesnosan.
Inicijativa traži prvo kratkoročno, a zatim i permanetno riješenje pružnog prijelaza koji im zadaje glavobolju. Za prvu ruku pristaju na izgradnju spojne ceste prema Čulincu gdje postoji nadvožnjak preko pruge, a kao dugoročno riješenje vide izgradnju podvožnjaka ili nadvožnjaka. Voditelj inicijative i prosvjeda Ivan Forgač jutros se sastao s gradonačelnikom, predstavnicima Vijeća Gradske Četvrti Donja Dubrava, MO Trnava te MO Čulinec.
- Sastanak je krenuo produktivno i kao da ide prema nekom riješenju, međutim sve o čemu smo razgovarali nije završilo kao dio prijedloga Zaključka - kazao je Forgač na prosvjedu i pri tom još jednom upozorio na brklju na pruzi koja ostaje spuštena mnogo duže nego što bi trebala, semafore koji nisu usklađeni s prometnom situacijom a kao najveći problem, nevoljkost nadležnih da ozbiljno pristupe problemu.
A ovo su ostali zahtjevi:
- Da se odmah reprogramira cestovni semafor na križanju Branimirova - I. Trnava – Osječka, tako da se nakon podizanja brklje, produži interval otvorenosti cestovnog semafora u smjeru sjever-jug i to najmanje dva ciklusa po 3 minute, kako bi se raskrčio prometni čep na Osječkoj i na I. Trnavi. I u ostalo vrijeme intervali otvorenosti semafora u smjeru sjever-jug su prekratki te tražimo njihovo produljenje.
- Da HŽ Infrastruktura pristupi ugradnji novog ŽCPR-a Osječka, koji bi omogućio podizanje brklje nakon prolaska svakog pojedinog vlaka, odnosno, što je češće moguće.
- Izgradnja kružnih tokova na križanjima u Resničkom gaju i na križanju Vukomerca s Vukomerečkom i ulicom Siniše Glavaševića.
- Da se denivelacija ceste i pruge na mjestu sadašnjeg ŽCPR-a Osječka, ili kod ulice Dragutina Mandla, uz istovremenu izgradnju servisne ceste prema GUP-u, utvrdi kao prioritetna investicija te da se odmah krene s pripremama za realizaciju.
I najte pozabit i na sljedećim izborima dati glas Bilanu zvanom Obečanko !