IMAMO BROJKE

Žičara je hit: Otkako je besplatna njome se vozilo čak dva i pol puta više ljudi, no što je sa zaradom?

Foto: Luka Batelić/Pixsell
1/53
09.09.2024.
u 08:00

Sada predstoji povećati kvalitetu i kvantitetu cjelogodišnjih sadržaja. Iz grada obećavaju biciklističke staze, muzej i parkove, a u stvarnosti još nisu u funkciju doveli ni sedežnicu oštećenu u nevremenu prije više od godinu dana.

Besplatna žičara, čini se, pun je pogodak. Tijekom proljeća i vrhunca ljetnih vrućina do Sljemena se peljalo čak dva i pol puta više putnika u odnosu na prošlu godinu, ali je prodano i gotovo dva puta više karata za one posjetitelje koji nemaju pravo na besplatan prijevoz. Od ZET-a koji upravlja Sljemenskom žičarom zatražili smo usporedne podatke od 4. svibnja ove godine kada je prijevoz za osobe s prijavljenim prebivalištem ili boravištem u Zagrebu postao besplatan te  od 4. svibnja prošle godine kada su kartu plaćali svi. U trenutku pisanja ovog teksta dostupni su podatci za prva tri mjeseca, odnosno do početka kolovoza.
 
Promatrajući proljetno-ljetni kvartal prošle godine žičarom se vozilo 65 tisuća putnika, od čega je dvije trećine, odnosno njih 43 tisuće platilo povoljniju kartu jer imaju prebivalište ili boravište u metropoli. U istom razdoblju ove godine u tri mjeseca od 4. svibnja žičaru je koristilo nešto više od 168 tisuća putnika, odnosno dva i pol puta više. Osim u apsolutnom broju, činjenica da ne moraju plaćati prijevoz povećala je za 10 postotnih bodova i udio Zagrepčanki i Zagrepčana koji su otišli na Sljeme, odnosno sa 67 na 77%.

Kako smo se i sami uvjerili putujući ljetos na vrh Zagrebačke gore, vijest da je prijevoz besplatan proširila se i među sve brojnijim turistima u glavnom gradu. Spas od vrućina u hladu Medvednice tako su potražili i Španjolci, Kanađani i Nijemci, ali i Čakovčani, Osječani i Riječani.

Lani je u promatranom razdoblju posjetitelja izvan Zagreba bilo 20, a ove godine 40 tisuća. Što se tiče prihoda, on će dakako biti manji, ali u gradskoj upravi prilikom donošenja odluke o besplatnom prijevozu istaknuli su da ionako žičara nije ni izbliza profitabilna, odnosno da zarada od karata pokriva tek par posto troškova. Cilj privlačenja većeg broja posjetitelja je, čini se ispunjen.

Sada predstoji povećati kvalitetu i kvantitetu cjelogodišnjih sadržaja. Iz grada obećavaju biciklističke staze, muzej i parkove, a u stvarnosti još nisu u funkciju doveli ni sedežnicu oštećenu u nevremenu prije više od godinu dana. Govoreći o sadržaju, ZET se od početka ove godine silno trudio naći zakupce za dva poslovna prostora u golemoj Donjoj postaji žičare, ali tri pokušaja natječaja bila su bezuspješna jer se nije javio nitko tko bi želio u žičari imati kafić i trgovinu. Što će sad? Pitali smo to ZET, iz kojeg samo kratko poručuju da trenutno razmatraju što dalje poduzeti. Možda im u privlačenju potencijalnih zakupaca pomogne i pozitivna statistika broja putnika.

Ključne riječi

Komentara 6

Avatar R2D2
R2D2
18:23 09.09.2024.

Meni je npr. besplatan tramvaj.

Avatar rubinet
rubinet
21:07 09.09.2024.

Več sam nekoliko puta pisao o toj besplatnoj vožnji. Nedopustivo! Barem da su uveli simboličnu cijenu prijevoza koju bi svi posjetitelji platili: 1 euro.

BP
Besposlen pop
08:07 09.09.2024.

Kokošarska smo nacija. Samo da je besplatno. Žicari na žičari

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije