Crobus, jedini hrvatski proizvođač autobusa, koji posluje u sklopu grupe Auto Zubak, otvorio je u utorak u Sesvetskom Kraljevcu pokraj Zagreba svoju novu tvornicu autobusa u koju je uloženo ukupno 180 milijuna kuna.
Iračko izaslanstvo
Svečanost otvorenja dodatno je uveličana posjetom brojnog iračkog izaslanstva na čelu s Kadhimom Adnanom Ahmedom Razzenom, generalnim direktorom za automobilsku industriju u iračkom ministarstvu industrije i minerala. Štoviše, vlasnik i predsjednik uprave Crobusa Pavo Zubak tom je prigodom potpisao ugovor s iračkim partnerima vrijedan 2,1 milijardu kuna. Riječ je o 10-godišnjem ugovoru za isporuku 2000 luksuznih autobusa koje Crobus radi na podvozju švedskog proizvođača kamiona i autobusa Scania. Pojedinačna cijena Crobusova autobusa trenutačno je 160.000 eura bez PDV-a. No, već se sad nude rabati na količinu pa će se ugovorna cijena s Iračanima kretati na razini od 145 tisuća eura po autobusu.
– Ponosni smo na ovaj posao, posebice što smo ga dobili u konkurenciji s renomiranim svjetskim tvrtkama. Isporuka međugradskog autobusa visoke i više klase tek je početak suradnje. Posebno se radi na razvoju minibusa i gradskog autobusa, a u budućnosti će iračkom tržištu biti ponuđen i turistički autobus te autobus za prijevoz osoba s invaliditetom, a koje su Crobusovi stručnjaci već razvili za europsko tržište – kazao je Pavo Zubak.
Zakazala građevina
Da Hrvatska vidi dobru priliku u Iraku, potvrdio je i Ivan Vrdoljak, ministar gospodarstva, koji je na otvaranju Crobusove tvornice istaknuo da se naša zemlja mora više orijentirati na bliskoistočna i azijska tržišta, a ne samo na Europu. Najavio je i službeni posjet hrvatskog gospodarskog izaslanstva Iraku u listopadu. No, Vrdoljak je upozorio da neće voditi “turiste”, nego samo one tvrtke koje zbilja nešto mogu ponuditi na tom tržištu.
– Iako se već dulje vrijeme govori o našoj konkretnoj građevinskoj industriji, činjenica je da smo najveći ugovor s Irakom, veći od dvije milijarde kuna, potpisali za autobuse – visokotehnološke industrijske proizvode, a ne za relativno jednostavne i jeftine građevinske radove. Mislim da bi nam to trebala biti smjernica i za budućnost – istaknuo je Vrdoljak.
>>Prvi hrvatski autobus ostvarivat će 80 milijuna eura godišnjeg prihoda