U recesiji, kada većina radnika gubi posao, sisački Dunavski Lloyd
traži čak 25 radnika. No, nažalost, te radnike neće pronaći u Sisku, a
ni u čitavoj Hrvatskoj.
Radnu snagu uvoze
U Hrvatskoj ne postoji škola ili fakultet gdje bi se obrazovao kadar za
riječnu plovidbu. U Sisku je u veljači pokrenut tek tromjesečni tečaj
za mornara. Priliku imaju srednjoškolci koji, da bi se upisali na
tečaj, moraju prvo provesti 180 dana na brodu. Prvih 17 polaznika
uspješno je završilo tečaj u travnju, no ni jedan nije iz Siska. Samo
dvoje ih je iz naše županije, a većina je iz Slavonije.
– Sada imamo dovoljno mornara, no nedostaje navigatora i upravitelja
strojeva. Mornari nakon dvije godine na brodu mogu polagati za vođu
palube, zatim s dvogodišnjim iskustvom kao vođa palube mogu polagati za
brodskog kormilara. Ako radnik ima samo završenu osnovnu školu, ne može
dalje napredovati.
Ako ima i srednjoškolsko obrazovanje, nakon određenog vremena može
polagati i za kapetana – kazao je Davor Ivančan, koordinator ukrcaja
tereta i osoblja u Dunavskom Lloydu.
Ove je godine Dunavski Lloyd uz pomoć Ministarstva prometa realizirao
četiri radne dozvole, dvije za navigatore, po jednu za strojara
unutarnje plovidbe te za vođu palube. Radnici su uglavnom došli iz
Srbije, gdje slične firme propadaju. Ugovori se sklapaju na godinu
dana, ali se svima produlje jer je riječ o radnicima s višegodišnjim
iskustvom.
Sve bi ih zaposlili
Na svakome brodu mora biti minimalno zapovjednik koji je ujedno i
navigator, uz njega je i navigator časnik, vođa palube, tri mornara te
dva strojara. Najmanje osmero ljudi po brodu, a Dunavski Lloyd
trenutačno ima 15 brodova.
– Da se javi 25 kvalificiranih ljudi, sigurno bismo ih odmah zaposlili – kazao je Davor Ivančan.
DUNAVSKI LLOYD Radnu snagu zasad uvoze uglavnom iz Srbije