Bili jednom metroseksualci, suvremeni muškarci koji nisu
odbacili svoju muškost, ali su u skladu sa ženskom,
emocionalnom stranom svoje prirode pridavali veliku pažnju svom
izgledu.
Ti muškarci najmanje su bili homoseksualci premda su ih zbog
njihova njegovana izgleda i stila života neki smatrali pederastima. A
oni su se samo svojim suprugama ili djevojkama pridružili u shoppingu,
sami si pomno birali odjeću, odlazili u kozmetičke salone, kvarcali se,
depilirali i nisu zazirali od estetskih kirurga. Nije potrebno ni
čitati slavni "Vodič za metroseksualce" Micaela Flockera jer je
prepoznavanje takvih muškaraca postalo sastavni dio opće
urbane kulture.
No, izgleda da metroseksualci odlaze u povijest, a na njihovo mjesto
dolaze novi muškarci nazvani heteropolitanci. Oni
su urbani, neupitno heteroseksualni, politički korektni, vrlo, vrlo
muževni, ali uglađeni i nenametljivi. Dok metroseksualci, čiji je
najpoznatiji predstavnik slavni nogometaš David Beckham,
privlače pozornost ekstravagantnim izgledom, heteropolitanci to ne
čine. No zbog toga nisu manje zanimljivi, dapače ženama su
neodoljivi. Dok, primjerice, David Beckham redovito obilazi kozmetičke,
frizerske i pedikerske salone, luduje za upadljivom dizajnerskom
odjećom i asesoarima, lakira nokte, posuđuje tange od svoje supruge
Victorije (kako je sama izjavila nedavno u jednom intervjuu), nosi
briljantne naušnice..., pravi heteropolitanac od svega toga
zazire.
Novi dobri dečki
Tko su predstavnici ove nove kategorije muškaraca koji su
potisnuli metroseksualce? Sociolozi i psiholozi koji su definirali ovu
novu kategoriju muškaraca smatraju da su savršeni
heteropolitanci u svijetu sporta nogometaš Thierry Henry,
nogometni trener Jose Mourinho, košarkaš Michael
Jordan, dok su "novim muškarcima" iz svijeta filma
proglašeni glumci George Clooney, Brad Pitt, Clive Owen i
novi James Bond David Craig. Ukratko, navedeni muškarci vrlo
su naočiti, savršeno građeni i dobri dečki.
Pregača i kuhača su in
Poznati mjesečnik "Mens Health" heteropolitance je proglasio novim
zlatnim rudnikom za brojne reklamne kampanje koje su u lovu na
"anti-Beckham" muškarce. To nije slučajno, budući da je
istraživanje "Euromonitora" pokazalo da će heteropolitanci do 2011.
godine potrošiti vrtoglave svote novca na fitness, različite
tehnološke novotarije, skupu, ali nimalo nakaradnu odjeću,
na opremanje stana, putovanja, pa čak i na knjige o kulinarstvu.
Za razliku od metroseksualca, heteropolitanac u svojoj kupaonici nema
policu prepunu skupih kozmetičkih preparata i nimalo se ne uzbuđuje
kada gledajući se u zrcalu opazi bore oko očiju, tzv.
kokošje nožice. U tom slučaju metroseksualac će zgrabiti
čudotvornu kremu protiv bora i natrackati se ne bi li uklonio znakove
nesavršenosti i starenja, ali heteropolitanac će samo
odmahnuti rukom.
Nadalje, novom muškarcu ne smetaju vlastite dlake na prsima,
što je metroseksualcu odurno. Dok će metroseksualac često
izlaziti na mondena mjesta, osvajati žene, heteropolitanac će možda
radije u svom domu provesti mirnu večer s obitelji ili djevojkom. On
nije ništa manje muškarac ako stavi kuhinjsku
pregaču i inspiriran nekim receptom "nouvelle cuisine" stane uz
štednjak i uživi se u kuhanje, dok iz pozadine do njega
dopiru zvuci omiljene mu glazbe.
Premda je uvođenje nove kategorije muškaraca stvorilo malu
zbrku, psiholozi tvrde da je to jednostavno način na koji se
podcrtavaju razlike među muškarcima.
Živimo u pop-psihološkom vremenu i izraz
heteropolitanac zvuči normalno tvrdi britanski psiholog Aric
Sigman.
NOVI MUŠKARCI Oni su urbani, muževni, uglađeni i napose heteroseksualni