Online istraživanje muških stavova provedeno je među 3500 ispitanika iz SAD-a, Velike Britanije, Kanade, Brazila, Njemačke, Kine...
Ambicija i potreba za profesionalnim usavršavanjem- to su 27-godišnjem Danijelu Dadoviću i 23-godišnjem Ivanu Todoroviću zajedničke crte.
I gotovo jedine koje ih povezuju. Todorović svoju karijeru usmjerava prema poduzetničkim vodama – suosnivač je startupa Sfera8IT, i sve vrijeme troši na realizaciju svoga projekta, dok Dadović poslovni put gradi u Centru za podršku studentima i razvoju karijera na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu.
Obojica su krajnje optimistična za poslovni razvoj i zadovoljna svojim dosadašnjim životnim postignućima, no svrstaju se u dvije različite kategorije muškaraca - mlađi, Ivan Todorović, tako je novi tradicionalist, stariji Dadović, neumorni osvajač.
Nekoliko kategorija
Te su im etikete, točnije kategorije, pripisane zbog njihovih godina, kao rezultat posljednjeg objavljenog Ketchumova globalnog online istraživanja koje se od 29. travnja do 11. svibnja ove godine provodilo na 3503 ispitanika (muškaraca i žena) iz SAD-a, Velike Britanije, Kanade, Brazila, Njemačke, Španjolske, Kine i Hong Konga. Službena i međunarodna takozvana revizija muškog koda istražila je poglede na ponašanje i stavove muškaraca od 18 do 54 godine po pitanju karijere, dijeljenja online sadržaja, zdravlja, muževnosti, samospoznaje, roditeljstva te međuljudskih odnosa i seksa.
Rezultati su jasni – definirane su četiri dobne skupine muškaraca – Novi tradicionalisti u koje se ubrajaju oni tek punoljetni, do 24-godišnjaka, neumorni osvajači trofeja kojima je od 25 do 34 godine, zaboravljena generacija X kojima je od 35 do 44 godine, i posljednja kategorija, pomalo otužna naziva, odstranjivači, u koju spadaju muškarci od 45 do 54 godine.
Iako istraživanjem nije objašnjeno što su i kakvi su svi oni muškarci stariji od 54 godine, naši sugovornici, i Danijel Dadović i Ivan Todorović, slažu se, barem prema osobnim premišljanjima kako je ovo istraživanje relevantno.
– Sa samim nazivom svoje kategorije bih se složio. Činjenica je da su to godine u kojima se čovjek treba dokazati, nadići iznad studentske na ozbiljnu razinu u ozbiljnom svijetu. Vrijeme je to u kojem su velika očekivanja od mladih ljudi pa je i to svojevrstan pritisak, pritisak upravo zbog već spomenutih "svačijih očekivanja – pojasnio je Danijel Dadović.
Kaže, muškarci su emotivni, brinu se za izgled – važno im je da izgledaju urednije, biraju svoje brendove.
– Ja sam pronašao svoje brendove, barem što se tiče majoneze, dezodoransa i odijela – naravno Varteks – kazat će se Dadović. Mlađi Ivan Todorović, koji je zbog svojih godina uvršten u kategoriju u kojoj, za razliku od ostalih najviše drže do karijere, a seks im nije, barem prema dobivenim rezultatima ni među top deset prioriteta u životu, poručuje da se s opisom svoje kategorije apsolutno slaže.
– Ne slažem se jedino s predrasudama – muškarci nisu bezosjećajni, a kad su u zajedničkom društvu, ne, vrijeme ne provode komentirajući djevojke, nego igrajući playstation i ispijajući pivo. I da, ono što kažemo, uistinu mislimo, iza izrečenog nema skrivenih poruka – stav je Ivana Todorovića. – Jedino ono s čime se ne bih složio u istraživanju je podatak da u mojoj kategoriji mladi ne podržavaju često mijenjanje poslova. Oni su najfleksibilniji i njima je najlakše mijenjati posao, ali svakako se slažem da posao ne treba miješati s privatnom stranom života – kaže Todorović.
Mogu se prilagođavati
Najinteresantniji zaključak cijele studije, po mišljenju Marine Čulić Fischer, direktorice DIALOG komunikacije, činjenica je da muškarci u novom, digitaliziranom dobu, ne gube svoju moć, nego su itekako sposobni prilagođavati se promijenjenim izazovima tržišta i zadržati svoju poziciju lidera, koju su im žene počele ugrožavati.
– Za kompanije, brendove, pa i političare ovo su jako zanimljivi podaci temeljem kojih mogu preciznije oblikovati svoje poruke i tržišnu komunikaciju. Najstarija skupina obuhvaćena istraživanjem (45-54), nazvana je "odstranjivačima", jer u toj dobi muškarci, kao i žene, preispituju svoje vrijednosti i ne libe se prekidati loše odnose i baviti se stvarima koje ih vesele, kao što su putovanja – kaže Fischer, komentirajući kako je riječ o sociološkoj studiji koja je posebno primjenjiva na kreiranje brendova prema polovici populacije na Zemlji.
– Ketchumovo istraživanje "Novi kodeks muškaraca" zanimljivo je jer ruši neke od općih mitova vezanih uz ponašanje i razmišljanje muškaraca diljem svijeta. U dobi od 25 do 34 godine muškarci postaju opušteniji, prate modu, preferiraju poznate brendove i vježbaju kako bi izgledali dobro, što se logično mijenja u nešto starijoj skupini (od 35 do 44 godine), kada počinje briga o zdravlju, a seks je tada vrlo visoko na listi prioriteta – kazala je Fischer.
Rezultati na najmlađoj skupini obuhvaćenoj istraživanjem (18-24) potvrđuju rezultate studije iz 2014. godine, kazala je Fischer, a koja je prva definirala da se mladi muškarci sve više okreću tradicionalnim vrijednostima.
– Društvo od njih očekuje da budu skrbnici, zaštitnici obitelji, i da više zarađuju od žena– kaže Fischer.
>>Padaju li žene više na muškarčeve bicepse, stražnjicu ili trbušnjake? Evo odgovora...