Istraživanje

Koliko je građana, zbog jeftinije karte, odustalo od švercanja?

ZET karta
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/6
03.02.2017.
u 20:53

'Kartu sam kupovao ako me je vozač autobusa tražio, a kada nije, samo sam prošao pored njega. Kada je naišla kontrola izvlačio bih se ili izašao van'

Nakon što je ZET uveo polusatne karte od 4 kune, mnogo je građana odlučilo reći zbogom svakodnevnom švercanju i uživati u vožnji koju im donosi povoljniji gradski prijevoz.

Cityportal je istražio na koji način ova odlično prihvaćena preinaka u javnom prometu utječe na građane Velike Gorice, s obzirom na to kako relaciju Gorica-Zagreb svakodnevno koristi tisuće Velikogoričana.

Većina putnika kazala su da im od Velikog Polja do odredišta u metropoli niti ne treba više od pola sata te će iskoristiti pogodnost kojom će u jednom smjeru uštedjeti 6 kuna. Oni koji nemaju pokaz, a često putuju za Zagreb ističu da će im to osjetno smanjiti troškove jer putovanje umjesto 20 kuna sada stoji 14, što je pojeftinjenje od 30 posto.

Lucija: Neću više kupovati radnički pokaz

S druge strane, mnogi putnici koji koriste radničku mjesečnu kartu razmišljaju je od idućeg mjeseca više ne kupovati. To nije niti čudno s obzirom na to da je njezina cijena i dalje 610 kuna, dok 20 vožnji u oba smjera prema novom cjeniku ukupno košta 560 kuna, što je ušteda od 50 kuna.

“Evo vidite, ako ne smanje cijenu radničkog pokaza, zašto bih jednokratno platila 610 kuna. Prošlog sam mjeseca tako imala gripu i nije me bilo tjedan dana na poslu. U slučaju da sam ostale radne dane kupovala dnevne karte po ovoj jeftinijoj cijeni za prvu zonu, prijevoz bi mi bio osjetno jeftiniji“, priča nam Lucija.ju za Zagreb ističu da će im to osjetno smanjiti troškove jer putovanje umjesto 20 kuna sada stoji 14, što je pojeftinjenje od 30 posto.

Zbog jeftinije karte odustao od švercanja

Za razliku od Filipe, sasvim drugo mišljenje ima Dominik Bačurin. Smatra kako je 30 posto jeftiniji prijevoz dovoljan razlog da mnogi poput njega odustanu od švercanja i kupe kartu. On i njegovi prijatelji koji nemaju auto do sada su kombinirali šverc i kupnju karte.

“Do sada sam se i ja švercao, nakon što sam prošle godine završio srednju školu i izgubio pravo na besplatan pokaz. Kartu sam kupovao ako me je vozač autobusa tražio, a kada nije, samo sam prošao pored njega. Kada je naišla kontrola izvlačio bih se ili izašao van. Jednom sam platio kaznu”, kaže Dominik.

Cijeli članak pročitajte OVDJE

>> ZET-u petica za efikasnost i brzinu pri uvođenju karata za četiri kune

Ključne riječi

Komentara 3

TV
tvrdapixa
09:29 06.02.2017.

Platiti kartu u javnom prijevozu je pitanje kulture, a kako je kod nas sve izvitopereno, švercanje u tramvaju je postalo in. Zato se niti ne čudim ovima koji se iz petnih žila trude da obezvrijede ovu odluku o uvođenju karte od 4 kn.

Avatar fijolica
fijolica
12:45 08.02.2017.

Inače, bilo bi zanimljivo da anketiraju stanovnike Zagreba, ali i onih koji u Zagreb stižu vlakom pa nastavljaju tramvajima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije