Spremate li se ovoga ljeta na Jadranu odmarati na pučini, ali vam nedostaje ključna stvar, plovilo, sve što morate učiniti jest pojaviti se na javnoj dražbi Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu s 220.000 kuna i biti strpljivi, jer biste željeno mogli dobiti i ispod cijene.
Ova obrazovna ustanova, naime, raspisala je javno nadmetanje javnim prikupljanjem ponuda za prodaju broda GULL 745 Turist, jer im on više ne treba. Doduše, od 2009. otkada su tek izgrađeni brod kupili od domaćeg proizvođača Galeb i ja iz Šibenika, u Pučkom ga nisu ni koristili.
Za skipere
- Brod je nabavio bivši ravnatelj Zoran Vlašić. Navodno je trebao biti za osposobljavanje skipera, ali nikad nije bio u toj funkciji - kaže Adnan Hafizadić, voditelj službe za kadrovske, pravne i opće poslove u POU. Gull 745 Turist model je broda izgrađen od plastike, donekle nalik tradicionalnoj jadranskoj pasari, duljine je 7,45 metara, s unutarnjim motorom snage 80,9 kilovata, koji je, zbog nekorištenja, radio svega 75,4 sati, stoji u tehničkoj dokumentaciji.
Plovilo je, sudeći po slikama, solidno opremljeno, taman za plovidbu koja može biti ugodna i kad je na moru nevera - kabina s kormilom je čvrsta i pregledna, a prima do 10 osoba. Ima dosta mjesta za spavanje, a na gornjoj palubi dalo bi se čak i sunčati.
I stručna procjena utvrdila je kako je plovilo u prosječnom stanju obzirom na starost, a nema ni većih oštećenja na trupu, oplatama i unutrašnjosti, no zbog dulje neupotrebe treba na obvezan pregled.
Nadaju se i višoj cijeni
No, da bi POU prodalo brod i od njega zaradilo, a nadaju se da to neće biti ispod početne cijene nadmetanja (naprotiv, priželjkuju, kažu, i veću), treba im suglasnost gradonačelnika, tj. Grada Zagreba kao osnivača ustanove. Tek kad to dobiju, krenut će javna dražba na kojoj će primati ponude.
Plovilo je, inače, na suhom vezu u Brodarici kod Šibenika, gdje mu, zapravo, objašnjavaju u POU, svakim danom opada vrijednost, dok se čuvanje na suhom mjesečno plaća 700 kuna.
- Brod ne može pomoći u poboljšanju djelatnosti ustanove pa je negospodarstveno držati ga - navode u Upravnom vijeću POU.
Skiperi se, naime, školuju na jedrilicama, ne na ovakvim brodovima kakav se prodaje, reći će voditeljica programa osposobljavanja za skipera u POU Sonja Vrban. Nije nam mogla reći otkad taj program, koji traje 150 sati, plaća se 12.900 kuna i s kojeg uvjerenje ulazi u radnu knjižicu, u ustanovi postoji, kao ni koliko je dosad bilo polaznika i na kojim jedrilicima vježbaju.
A. Hafizadić ističe da POU nema, osim ovoga Gulla kojega će se riješiti, više nijedno plovilo, niti ih ima namjeru nabavljati.
Skiperi se, naime, školuju na jedrilicama, ne na ovakvim brodovima .... a sto ako neko zeli biti skipper na motornom brodu.