Hrvatske željeznice započele su značajnije obnavljati pruge u Zagrebu ali i njegovoj okolici kako bi metropolom nakon 30 godina vlakovi mogli prolaziti i brže od 60 km/h. Osim tračnica, na tim trasama obnovit će se i zapušteni kolodvori i stajališta, a izgradit će se i nova, poput onog u Buzinu.
Trenutno se obnavlja 16 kilometara pruge od Borongaja do Dugog Sela u koju se nije ulagalo 30-ak godina pa njom zbog sigurnosti vlakovi prometuju do 60 kilometara na sat. Već od lipnja, nakon obnove vrijedne 230 milijuna kuna brzina vožnje na toj trasi povećat će se na 140 kilometara na sat što je, prema riječima šefa HŽ Infrastrukture cilj postići u krugu od 100 kilometara oko Zagreba.
- Ovdje smo gotovi do lipnja, a odmah se potom prebacujemo na zapadni dio grada na dionicu prema Savskom Marofu vrijednosti oko 450 milijuna kuna - kazao je Darko Peričića. Dodao je i da će do kraja travnja bit završeni radovi na dionici Glavni kolodvor – Klara vrijedni 66 milijuna kuna te radovi na dionici Velika Gorica –Turopolje vrijedni 100 milijuna kuna.
- Jedan od strateških ciljeva razvoja željezničke infrastrukture na širemu zagrebačkom području je modernizacija svih pravaca prema gradovima koji su od Zagreba udaljeni do 100 kilometara - istaknuo je Peričić. Što se tiče razvoja, modernizacije i proširivanja zagrebačkog prstena, dodao je da je u tijeku projektiranje rekonstrukcije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok u vrijednosti 68 milijuna eura, izgradnje pruge Podsused – Samobor u vrijednosti 90 milijuna eura, rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka na dionici Dugo Selo – Novska u vrijednosti 572,5 milijuna eura te projekt rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka Hrvatski Leskovac – Karlovac u vrijednosti 356 milijuna eura.
I dokumentacija i izgradnja financirat će se iz EU-ovih fondova pa su u HŽ-u uvjereni da će se svi projekti i ostvariti. Nakon ovih ulaganja, u Zagrebu će ostati za obnovu pruga kroz samo središte grada, no za nju postoje drugi planovi. Na potezu od Zapadnog kolodvora do Borongaja pruga će se ili ukopati ili će se izdići na nadvožnjake i proširit za još dva kolosijeka.
- Osnovat ćemo i poseban tim stručnjaka koji će imati zadatak da u roku šest do osam mjeseci donesu odluku na koju opciju idemo. Kolege iz Željeznica su za izdizanje, a tu opciju zagovaram i ja - kazao je gradonačelnik Milan Bandić obilazeći sa Peričićem radove na Borongaju. Istaknuo je kako je željeznica uz ZET važna sastavnica javnog gradskog prijevoza i da će se ovim ulaganjem podići standard putovanja.
Da, ukopati zajedno s trenutnim gradonačelnikom