Za cijenu jedne kave svojim limenim ljubimcima prijeđu i stotinu kilometara a da pritom ne onečišćuju okoliš – emisije štetnih plinova uopće nema, a buka je smanjena na minimum. Voze se peglica, buba, trabant... Naime, Tomislav Čubelić, Domagoj Lisičak i Roman Sajko jedini su Zagrepčani koji upravljaju takozvanim e-vozilima.
Dati nov život oldtajmeru
Svoja vozila pune putem obične utičnice ili solarnih ćelija, a nekoliko sati punjenja dovoljno je i za 120 kilometara vožnje brzinom do 90 km/h. Za šest tisuća eura svoje su oldtajmere pretvorili u prave "škrtice", a pogledi s visine njihovih znanaca nestanu kada saznaju da elektroauti, osim što su štedljivi, ne trebaju ulje i svjećice, a ni vrijeme ne utječe na rad elektromotora koji se bez ikakva zvuka jednako pokreće i na minus i na plus 40 Celzijevih stupnjeva.
– Odlučio sam se na ovo jer sam svom oldtajmeru htio dati nov život i biti ispred današnjih ekoloških propisa i uz skromna ulaganja pokazati da je moguće napraviti elektroauto za gradsku vožnju – kazao je Domagoj Lisičak, inženjer elektrotehnike i pasionirani vozač "e-bube". Inače, Roman Sajko, pionir na polju elektroautomobila, bio je prvi Hrvat koji je kanio preraditi svoje vozilo u električno, no nije imao sreće.
Registracija nije skupa
Zbog nedostatka vremena, prestigao ga je kolega iz Varaždina. Ipak, nekoliko mjeseci poslije, iste te 2008., kada je Varaždinac Vlado Kokot prvi put izašao na cestu s toyotom celicom, i on se pridružio probranom društvu u svom, kako ga naziva, trabbyju. Na gradskim se ulicama često može sresti i vjerojatno najsimpatičniji primjerak elektroauta – peglica iz kućne radionice Tomislava Čubelića koji kaže da rijetko uspijeva sjesti za upravljač jer se i djeca i žena otimaju za malog "poljaka" (Fiat 126). Čubelić objašnjava da se svaki automobil može preraditi, a benzinski ili dizelski motor zamijeniti električnim. Za preradu peglice koristio se tehnikom iz viličara, tu i tamo se poslužio dijelovima drugih vozila – i to je to. Da bi registrirali ovakav auto, potreban im je atest o preradi, tehnički elaborat i pregled komisije. Nije skupo, samo može malo potrajati – dodaju prijatelji i pozivaju na Velesajam, gdje će od 14. do 18. rujna izlagati svoja vozila.
Trabant je zakon