najbiciklistički grad

U Karlovcu se najbolje vozi, Zagreb nema uređene biciklističke staze

Biciklisti utrka
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
1/2
07.05.2014.
u 17:00

Druga je Velika Gorica koja je po uređenosti isto bolja od Zagreba. Na natječaj u sklopu projekta Mobile 2020, s ciljem edukaciju lokalne samouprave radi popularizacije biciklizma, javilo se 10 gradova

Neplansko, stihijsko ocrtavanje biciklističkih staza te njihova isprekidanost i neintegriranost u ostale dijelove prometa razlog je zbog kojeg se Zagreb nije mogao naći na prvom mjestu i biti proglašen najbiciklističkijim gradom u Hrvatskoj.

Prijavilo se 10 gradova

Na natječaju u sklopu projekta Mobile 2020, koji je za cilj imao edukaciju lokalne samouprave radi popularizacije biciklizma, bolje su prošli Karlovac, koji je osvojio prvo mjesto, te Velika Gorica na drugom mjestu.

– Radna je skupina, koja se sastojala od predstavnika raznih ministarstava i gradova, biciklističkih udruga iz cijele zemlje, HAK-a, Hrvatskog biciklističkog saveza... birala na temelju rješenja prostornog i prometnog planiranja, biciklističke infrastrukture, usluga, budućih prometnih rješenja... – objasnila je Irena Brnada iz Regionalnog centra zaštite okoliša, koji su pokrenuli projekt.

Foto: Daniel Kasap/Pixsell

Foto: Daniel Kasap/Pixsell

Osim pobjednika, prijavili su se i Dubrovnik, Orahovica, Pula, Sisak, Umag, Varaždin i Zaprešić. Koprivnicu, koja po glavi stanovnika ima najviše biciklističkih staza u Hrvatskoj, stavili su izvan konkurencije, a u tri su godine, koliko je trajao projekt, na razne načine pokušali promijeniti način razmišljanja stanovnika te bicikl predstaviti kao prijevozno sredstvo, a ne za rekreaciju i vid turizma.

Obaveza gradnje u GUP-u

Za razliku od Zagreba, u kojemu gotovo nijedna od dvjestotinjak kilometara staza nema uređen ulaz i izlaz, Karlovac ima osmišljenu čitavu biciklističku mrežu.

– Imamo staze za biciklistički prijevoz, mješovite pješačko-biciklističke staze te uz obale četiri rijeke one rekreacijske – rekao je stručni savjetnik za promet Karlovca Miloš Đanković. Imaju 38.691 metar biciklističkih staza, dok su u GUP uveli obavezu gradnje biciklističkih staza uz prometnice.

Redovno bicikle i registriraju, a imaju i infostupove i hotspot-zone s podacima o biciklističkim stazama... Velika Gorica posljednjih je godina uredila 35 kilometara staza oko grada, a ima ih i stotinjak kilometara po ruralnom dijelu.

– Subvencionirat ćemo i uvođenje i korištenje javnih bicikala, potpomoći događaje u kojima se promovira biciklizam – rekao je dogradonačelnik Ervin Kolarec.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije