ritam grada

Amerikanci nam otkrili u čemu smo mi Zagrepčani bolji od njih

tramvaj ZET
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/2
12.02.2016.
u 17:21

Dok jamramo i psujemo, zamislite kako bi bilo da nam javni prijevoz oduzmu?

Gunđamo. I mrmljamo. Psujemo sebi u bradu. Nezadovoljni smo, najblaže rečeno, zagrebačkim javnim prijevozom. ZET nam je glavni krivac za sva naša kašnjenja. Prstom upiremo u stručnjake koji su projektirali zagrebačke ceste zbog gužvi na ulicama. A što kažu Amerikanci koji se voze našim tramvajima i autobusima? Zagrebački javni gradski prijevoz, ne biste vjerovali, ističu na prvom mjestu kao prednost Zagreba. Zašto?

Oni ga, naime, i nemaju. Odnosno, toliko je loš da ga uopće ne koriste. I to u većini gradova. U podzemnu željeznicu ulaze samo rubne skupine stanovništva, kao i u stare autobuse, no za većinu automobili su prijevozno sredstvo “broj jedan”. Ništa ne mogu obaviti bez automobila, kažu. Zapravo, javni prijevoz kod njih je toliko loš da ga u većini slučajeva uopće ne naplaćuju. Upravo zato ih oduševljava doći u grad u kojem javni prijevoz funkcionira. I ne smeta im dati deset kuna za kartu, makar se vozili dvije stanice. Doživljaj im je sjesti u drndajuće plavo električno vozilo na šinama. Fora im je što vrlo lako mogu doći s jednog kraja na drugi.

I to u bilo koje doba dana. A i noću. Uživaju u noćnoj vožnji i šetnji zagrebačkim ulicama bez straha. Ne smeta im ni duljina putovanja kamo god išli. Zapravo, smiješna im je. Onih 15 kilometara, kolika je udaljenost između zračne luke i Glavnog kolodvora, oni prijeđu kad kod kuće idu u dućan. Promet – njima najbitniji faktor – u Zagrebu odlično funkcionira. Zato više nije neobično vidjeti mlade Amerikance koji ljetuju u Zagrebu i u jednom danu skoknu do Crikvenice ili Opatije na kupanje rent-a-carom. Dok mi javni prijevoz izbjegavamo, a auto parkiramo što bliže ulazu u trgovački centar ili kafić, Amerikanci će nam ukazati na to da postoji jedna stvar u kojoj smo bolji od njih. Opcije. Što više njih. Stići na željeno mjesto na koji god način.

Možemo jamrati koliko god hoćemo, ali činjenica je da je gotovo svaki kutak Zagreba dostupan i pristupačan. Zamislite samo – što bi bilo da nam oduzmu Zagrebački električni tramvaj?

Komentara 33

IS
Iszrian
17:38 12.02.2016.

Nemaju (hvalevrijedan) javni prijevoz jer ga je automobilski lobi uništio iz straha da će im ugroziti prodaju automobila. Također je zbog američkog ''duha individualizma'' vjerojatno sramote ne imati vlastiti modus prevoza.

ID
idanemeth
19:16 12.02.2016.

Super.

JO
josko
10:05 13.02.2016.

OK, prvo - u poplavi negativnih i zločestih izvješčivanja - dobro je imati pozitivan članak. Međutim, ovdje nije samo usporedba kruška i jabuka, nego recimo - kruška i odojka! Dajte se malo informirajte, i nemojte generalizirati jer SAD je jako velika zemlja (325 mil stanovnika) s velikim razlikama u javnom prijevozu. Kazati kako podzemnu koriste samo rubni stanovnici (ono, kao propalice...) - je van svake pameti: - New York City ima oko 8.5 milijuna stanovnika, a dnevno podzemnu koristi 6.1 milijun putnika. A još autobusi i zbilja masovni taxi prijevoz.... U drugim nekim gradovima SAD, je puno drugačije (recimo LA). U samom centru Zagreba ja ne koristim vlastiti auto - pješke i tramvajem je posve OK. Amerikancima je zagrebački tramvaj kuriozitet, grad je tipično "srednje -europski" - skroz drugačike što ima u Americi - zato im je i zanimljiv. Ma - ovako površni članci zbilja nikome ne koriste.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije