Inovacija

Znanstvenica sa Strojarstva napravila prvi bicikl na vodik

28.06.2016., Zagreb - Na fakultetu strojarstva i brodogradnje predstavljen je prototip bickila kojeg pogoni vodik autorice Ankice Djukic. Photo: Borna Filic/PIXSELL
Foto: Borna Filic/PIXSEL
1/2
30.06.2016.
u 12:13

Punionica vodika koja bi bila dostatna za ovakav jedan bicikl ne bi smjela stajati više od 250.000 kuna, kaže autorica Ankica Đukić

Prvi hrvatski bicikl na vodik predstavljen je jučer na Fakultetu strojarstva i brodogradnje! Djelo je to doc. dr. sc. Ankice Đukić sa Zavoda za energetska postrojenja, energetiku i ekologiju na tom zagrebačkom fakultetu.

– Imala sam sreću voziti Toyotin Mirai koji je pogonjen vodikom. Nevjerojatno mi se svidjelo, praktički je sve pod kontrolom, a vodik je ekološki najprihvatljivije gorivo! Takvi su automobili kod nas vrlo rijetki, pa zašto ga ne napraviti? A prvi korak neka bude bicikl – rekla je dr. Đukić na jučerašnjoj prezentaciji na FSB-u. Znanstvenica je za osnovu svojeg bicikla uzela KTM-ov pedelec Amparo, bicikl koji ima pomoćni motor na struju. Njegovu bateriju zamijenila je izvorom struje zasnovanom na vodiku bez ikakvih zahvata na ostalim komponentama.

– Pedelecova elektronika i dalje misli da je u sprezi s baterijom, a ne potpuno novim izvorom energije. A riječ je o svežnju od 60 gorivnih članaka snage 300 vata, a vodik je spremljen u metalni hidrid – objasnila je principe na kojima počiva prvi hrvatski bicikl na vodik. Kako smo još doznali, on bi morao imati veći doseg od modela koje napaja klasična baterija i brže se puni. A da bi bili maksimalno funkcionalni, trebalo bi im omogućiti i redovito punjenje.

– Punionica vodika koja bi bila dostatna za ovakav jedan bicikl ne bi smjela stajati više od 250.000 kuna. Znači, nije riječ o nekom prevelikom novcu pa se nadam da će za tako nešto biti sluha i u Gradu – kaže dr. Đukić. Uvjerili smo se također da bicikl ne samo da funkcionira, nego to čini i prilično impresivno. Sustav se aktivira pa, kada bicikl dosegne brzinu od tri kilometra na sat, počne i pogoniti bicikl. Svi bitni parametri vidljivi su na zaslonima koji su uklopljeni u sustav.

Cijeli ovako opremljen bicikl teži oko 33 kilograma što je nekih sedam kilograma više nego kada je u pitanju baterija. Sam bicikl stoji dvije tisuće eura, a cijeli sustav koji je u cijelosti napravljen na zavodu fakulteta vrijedan je deset tisuća eura. Nije jeftino, no priča o hrvatskom pogonu na vodik s prvim takvim našim biciklom tek počinje.

– Idemo po redu. Prvi bi korak u razvoju hrvatskog automobila na vodik bio ovaj bicikl. Sljedeći logičan korak bio bi razvoj motocikla, što će doista i uslijediti. Ako uspijemo s motociklom, napravit ćemo i prvi hrvatski automobil na vodik – kaže dr. Ankica Đukić.

Komentara 5

GU
gulogulotasmania
09:21 01.07.2016.

Lošija tj osrednja kopija od japanaca i ona je sad izumiteljica. A jeste pametni. A skupo je do ne smijem reći kaj.

IH
ivan.horvat031
20:01 10.07.2016.

Dobro je. Sva njena izvođenja jedanaesterca plaćamo mi, a ona se igra sa nečim što su napravili prije ohoho godina. Samo naprijed, trošite nam novce na fakultetima i to na takve fantastićne projekte. Sada će dobiti više novca za novii projekt. Bravo !!!!!

Avatar slaven00
slaven00
01:23 01.07.2016.

ako se u slijedece dvije godine stvari posloze kako si je Musk zamislio, vodik je passe

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije