Premda se sve donedavno nije činila posebno bogatom, ponuda ekoloških vozila danas na hrvatskom tržištu više nije oskudna. I dalje je ona, usporedimo li je s automobilima pokretanim motorima s unutarnjim izgaranjem, prilično skromna te modele s električnim pogonom, primjerice, još uvijek brojimo na prste.
No, ne smijemo zaboraviti ni na sve veći broj plug-in hibrida te klasičnih hibrida, kao i činjenicu da bi oni s najavljenim dolaskom nove runde pregovora uskoro trebali postati znatno pristupačniji odnosno isplativiji i običnom malom kupcu. Detalji o uvjetima sufinanciranja, kao što je poznato, još nisu izneseni javnosti, no čini se da će se državni poticaji u novoj rundi odnositi prvenstveno na čista električna vozila i plug-in hibride, dok kupci običnih hibrida neće moći računati na pomoć pri kupnji.
Pogledajte novitete koji nas očekuju 2018.:
Stoga smo se i mi u ovom kratkom pregledu fokusirali na električna vozila (ponuda plug-in hibrida je zanimljiva, ali ipak nešto uža iako uključuje modele poput Toyote Prius plug-in, Kije Optime i još nekih jako zanimljivih primjeraka), čija je ponuda danas veća nego ikad te kod kojih su poticaji i dosad (kada ih je bilo) bili isplaćivani u najvećem iznosu. Podsjetimo ugrubo, kupnju “običnih” hibrida država je svojedobno sufinancirala s 30.000 kuna, plug-in hibrida s 50.000, a čistih električnih automobila s čak 70.000 kn. O kolikim će se iznosima točno raditi kad konačno krenu novi poticaji, još uvijek ne znamo, no sigurno je da će zainteresiranih za participaciju biti više nego ikad. I to iz više razloga, jer osim što ekološka vozila više ne predstavljaju toliku egzotiku kao nekad te se i danas u relativno primjetnom broju mogu vidjeti na našim cestama, činjenica je da je i mreža javnih, mahom brzih punionica iz dana u dan sve veća.
I na koncu, možda i najvažnije od svega, isto vrijedi i za ponudu novih i atraktivnih vozila, a tu je doista riječ o sve naprednijim i iskoristivijim modelima s boljim performansama te bržim i jednostavnijim punjenjem. Svojevrsnu revoluciju, mora se priznati uz čast svima ostalima, na hrvatskom je tržištu prije nekoliko mjeseci pokrenuo Renault, koji je nakon temeljite pripreme počeo sa službenom prodajom čitave game svojih električnih vozila, koju predvodi najpopularniji električni automobil u Europi.
RENAULT ZOE 231.900 kn
Zoe osvaja dizajnom, ali i iskoristivošću te pogonskim sklopom zahvaljujući kojem se s jednim punjenjem baterija može voziti i do 300 km, a pritom i razviti najveću brzinu od 135 km/h. Cijena mu kreće od 231.900 kuna.
HYUNDAI IONIQ 269.990 kn
Korejski električar Ioniq EV podjednako osvaja prostranošću i udobnošću, mogućnošću brzog punjenja (manje od sata na brzoj utičnici), ali i samim performansama, budući da može potegnuti lijepih 165 km/h.
RENAULT KANGOO Z.E 198.750 kn
Činjenicu da električni automobili mogu dobro poslužiti u poslovne svrhe u Renaultu su kapitalizirali u obliku modela Kangoo Z.E. koji prevali do 270 km. Za punjenje s jednofaznim izmjeničnim punjačem treba mu 6 sati.
KIA SOUL EV 272.990 kn
Kia Soul u električnom izdanju, osim osebujnim izgledom, može se pohvaliti i vrlo prostranom unutrašnjošću i prtljažnikom koji u startu prima 281 litru tereta. Sa 110 KS razvija 140 km/h, a doseg mu iznosi do najviše 250 km.
RENAULT TWIZY 94.900 kn
Nije auto nego četverocikl, a u izvedbi 80 (u ponudi je i slabija i jeftinija verzija 45, koju uz AM kategoriju smiju voziti i 15-godišnjaci) pojuri do 80 km/h. Puni se samo na kućnoj utičnici, za 3 i pol sata, i s tom se strujom može voziti do 80 km.
BMW i3 297.393 kn
Ima čak 170 KS, juri 150 km/h, do stotke mu iz mjesta treba 7,3 sekunde. S jednim punjenjem prevali 312 km. Sve su to kvalitete BMW-a i3, jednoga od rijetkih električnih modela na našem tržištu koji ima stražnji pogon.
VW e-Up! 204.109 kn
Up! na struju osvaja okretnošću i prostranošću koliko i onaj s benzinskim motorom. Bonus predstavlja doseg s jednim punjenjem od 160 km i vrlo upotrebljive performanse (ubrzanje 12,4; najveća brzina 130 km/h).
VW e-GOLF 301.659 kn
Maksimalna brzina 150 km/h, ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi, doseg do 300 km. Svoje električno izdanje ima i Golf te će sigurno, uz dobru opremljenost i tradicionalnu naklonost naših kupaca, biti među traženima kad krenu novi poticaji.
Pogledajte i galeriju 10 najružnijih automobila:
Kaj se električni samohod zove električar? Ili je to netko tko popravlja "elektriku"? Fino upotrijebite "munjohod"!