Alternativa

Električari više nisu egzotika - izabrali smo 8 modela

Foto: Renault
Renault Zoe
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Renault Twizy
Foto: BMW
BMW i3 i i3s
Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq
Foto: Kia
Kia Soul EV
Foto: VW
VW e-Golf
Foto: VW
VW e-Up!
Foto: Renault
Renault Kangoo Z. E.
17.12.2017.
u 17:46
Državni će se poticaji odnositi samo na čista električna vozila i plug-in hibride
Pogledaj originalni članak

Premda se sve donedavno nije činila posebno bogatom, ponuda ekoloških vozila danas na hrvatskom tržištu više nije oskudna. I dalje je ona, usporedimo li je s automobilima pokretanim motorima s unutarnjim izgaranjem, prilično skromna te modele s električnim pogonom, primjerice, još uvijek brojimo na prste.

No, ne smijemo zaboraviti ni na sve veći broj plug-in hibrida te klasičnih hibrida, kao i činjenicu da bi oni s najavljenim dolaskom nove runde pregovora uskoro trebali postati znatno pristupačniji odnosno isplativiji i običnom malom kupcu. Detalji o uvjetima sufinanciranja, kao što je poznato, još nisu izneseni javnosti, no čini se da će se državni poticaji u novoj rundi odnositi prvenstveno na čista električna vozila i plug-in hibride, dok kupci običnih hibrida neće moći računati na pomoć pri kupnji.

Pogledajte novitete koji nas očekuju 2018.:

Foto: Audi
Audi A7 Sportback
Foto: BMW
BMW X2
Foto: Citroën
Citroën C3 Aircross
Foto: Renault
Dacia Duster
Foto: Ford
Ford EcoSport
Foto: Jaguar
Jaguar E-Pace
Foto: Porsche
Porsche Carrera 911 T
Foto: Opel
Opel Grandland X
Foto: SEAT
Seat Arona
Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser
T-Roc
Foto: Volvo
Volvo XC40

Stoga smo se i mi u ovom kratkom pregledu fokusirali na električna vozila (ponuda plug-in hibrida je zanimljiva, ali ipak nešto uža iako uključuje modele poput Toyote Prius plug-in, Kije Optime i još nekih jako zanimljivih primjeraka), čija je ponuda danas veća nego ikad te kod kojih su poticaji i dosad (kada ih je bilo) bili isplaćivani u najvećem iznosu. Podsjetimo ugrubo, kupnju “običnih” hibrida država je svojedobno sufinancirala s 30.000 kuna, plug-in hibrida s 50.000, a čistih električnih automobila s čak 70.000 kn. O kolikim će se iznosima točno raditi kad konačno krenu novi poticaji, još uvijek ne znamo, no sigurno je da će zainteresiranih za participaciju biti više nego ikad. I to iz više razloga, jer osim što ekološka vozila više ne predstavljaju toliku egzotiku kao nekad te se i danas u relativno primjetnom broju mogu vidjeti na našim cestama, činjenica je da je i mreža javnih, mahom brzih punionica iz dana u dan sve veća.

I na koncu, možda i najvažnije od svega, isto vrijedi i za ponudu novih i atraktivnih vozila, a tu je doista riječ o sve naprednijim i iskoristivijim modelima s boljim performansama te bržim i jednostavnijim punjenjem. Svojevrsnu revoluciju, mora se priznati uz čast svima ostalima, na hrvatskom je tržištu prije nekoliko mjeseci pokrenuo Renault, koji je nakon temeljite pripreme počeo sa službenom prodajom čitave game svojih električnih vozila, koju predvodi najpopularniji električni automobil u Europi.

RENAULT ZOE 231.900 kn

Foto: Renault
Renault Zoe

Zoe osvaja dizajnom, ali i iskoristivošću te pogonskim sklopom zahvaljujući kojem se s jednim punjenjem baterija može voziti i do 300 km, a pritom i razviti najveću brzinu od 135 km/h. Cijena mu kreće od 231.900 kuna.

HYUNDAI IONIQ 269.990 kn

Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq

Korejski električar Ioniq EV podjednako osvaja prostranošću i udobnošću, mogućnošću brzog punjenja (manje od sata na brzoj utičnici), ali i samim performansama, budući da može potegnuti lijepih 165 km/h.

RENAULT KANGOO Z.E  198.750 kn

Foto: Renault
Renault Kangoo Z. E.

Činjenicu da električni automobili mogu dobro poslužiti u poslovne svrhe u Renaultu su kapitalizirali u obliku modela Kangoo Z.E. koji prevali do 270 km. Za punjenje s jednofaznim izmjeničnim punjačem treba mu 6 sati.

KIA SOUL EV 272.990 kn

Foto: Kia
Kia Soul EV

Kia Soul u električnom izdanju, osim osebujnim izgledom, može se pohvaliti i vrlo prostranom unutrašnjošću i prtljažnikom koji u startu prima 281 litru tereta. Sa 110 KS razvija 140 km/h, a doseg mu iznosi do najviše 250 km.

RENAULT TWIZY 94.900 kn

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Renault Twizy

Nije auto nego četverocikl, a u izvedbi 80 (u ponudi je i slabija i jeftinija verzija 45, koju uz AM kategoriju smiju voziti i 15-godišnjaci) pojuri do 80 km/h. Puni se samo na kućnoj utičnici, za 3 i pol sata, i s tom se strujom može voziti do 80 km.

BMW i3 297.393 kn

Foto: BMW
BMW i3 i i3s

Ima čak 170 KS, juri 150 km/h, do stotke mu iz mjesta treba 7,3 sekunde. S jednim punjenjem prevali 312 km. Sve su to kvalitete BMW-a i3, jednoga od rijetkih električnih modela na našem tržištu koji ima stražnji pogon.

VW e-Up! 204.109 kn

Foto: VW
VW e-Up!

Up! na struju osvaja okretnošću i prostranošću koliko i onaj s benzinskim motorom. Bonus predstavlja doseg s jednim punjenjem od 160 km i vrlo upotrebljive performanse (ubrzanje 12,4; najveća brzina 130 km/h).

VW e-GOLF 301.659 kn

Foto: VW
VW e-Golf

Maksimalna brzina 150 km/h, ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi, doseg do 300 km. Svoje električno izdanje ima i Golf te će sigurno, uz dobru opremljenost i tradicionalnu naklonost naših kupaca, biti među traženima kad krenu novi poticaji.

Pogledajte i galeriju 10 najružnijih automobila:

Foto: nph/NordPhoto/PIXSELL
Citroën Ami 6
Foto: Thomas doerfer/Wikimedia Commons
Kia Opirus
Foto: Jeremy/Wikimedia Commons
Pontiac Aztek
Foto: Andrea Mazza/Wikimedia Commons
SsangYong Rodius
Foto: Kim H Yusuke~commonswiki
Mitsuoka Orochi
Foto: Wikimedia Commons/High Contrast
Stutz Blackhawk
Foto: Alexander Plushev/Wikimedia Commons
Sbarro Autobau
Foto: El monty/Wikimedia Commons
Bufori Geneva
Foto: Wikimedia Commons/SG2012
Marcos Mantis M70
Foto: Screenshot Youtube
Tirrito Ayrton R

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Karl_Habsburg
Karl_Habsburg
18:01 17.12.2017.

Kaj se električni samohod zove električar? Ili je to netko tko popravlja "elektriku"? Fino upotrijebite "munjohod"!

HL
Hladan
22:34 17.12.2017.

Krasna auta, kad vozim npr u Njemačku moram bar 4 puta stajati i puniti auto, da ne kažem da su punionice čista egzotika a na četiri punjenja izgubiš još 4 sata pod uvjetom da uopće pronadješ punionicu! Ništa od toga, tek kada te baterije budu sposobne odvoziti sa jednim punjenjem bar 1.000 km tad će to biti auta o čijoj ću kupnji razmišljati. Do tada su to preskupi prototipovi-igračke!

MU
mulag
05:57 18.12.2017.

jos 10 god i sve ce bit na električni pogon