Zeleni promet

Slovenija zabranjuje konvencionalne motore, a Hrvatska?

Električni automobili
Foto: Ozren Maršić
1/2
16.10.2017.
u 20:18

U nas se ukidaju poticaji za hibride, a trošarine su nam među najvišima u Europi

Slovenska je vlada prošlu srijedu potvrdila strategiju o alternativnim gorivima u prometu, prema kojoj se nakon 2030. u Sloveniji više neće moći obaviti prva registracija vozila koja emitiraju više od 50 g/km ugljičnog dioksida u atmosferu.

Trenutačno bi takvim normama udovoljavala samo električna vozila i hibridna vozila koja kombiniraju konvencionalni i električni motor, dok se obični benzinski i dizelski motori ne bi mogli registrirati. I uz razvoj tehnologije, do 2030. teško je očekivati da bi se konvencionalni motori bez pomoći struje mogli spustiti na razinu ispusta ispod 50 g/km CO2. Također, strategija donosi i plan povećanja punionica električnih automobila u Sloveniji sa sadašnjih 230 na 22.000 u 2030. godini. I dok Slovenija dugoročno planski promišlja i donosi ekološke akte radi postizanja što zelenijeg prometa u budućnosti, a u sadašnjosti to pokazuje sustavom trošarina kojim zaista potiče kupnju novih, ekološki prihvatljivijih automobila, u Hrvatskoj jasne strategije nema.

Iako formalno postoji ekološki kriterij za izračun trošarina, naše su trošarine jedne od najviših u Europi zbog čega su neki automobili bitno skuplji kod nas nego u Sloveniji. Fond za zaštitu okoliša najavio je da će iduće godine ponovno raspisati natječaj za subvencioniranje kupnje ekoloških vozila, ali poticaje će država, prema najavi, davati samo za električna vozila i plug-in hibride, ali ne i za “obične” hibridne automobile. Takva odluka ne ide na ruku građanima koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti poticaj od 30.000 kuna za moderan hibrid koji manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca jer su električna vozila i plug-in hibridi još uvijek vrlo skupi.

Primjerice, najjeftiniji je električni auto u nas Smart ForTwo ED koji stoji 148.323 kune. Električni automobili su budućnost, ali prijelazno razdoblje obilježit će benzinsko-električni hibridi koji štede gorivo, a mnogo su ekološkiji od dizelskih motora koji ispuštaju više dušikova oksida i čestica čađe.

Komentara 22

DU
Deleted user
22:16 16.10.2017.

Kaj se tiče Slovenaca mogu samo reći onu poslovicu; Vidjela žaba kako potkivaju konja, pa i ona digla nogu.

TA
tarzan
20:36 16.10.2017.

Ovdje se ne radi o zagađenju okoliša nego o tome kako će država zaraditi više od prodaje auta na struju koji će biti 50 pošto skuplji od običnih. I nemojmo se zavaravati do tad će kw struje 300% poskupjeti

MO
modovisisajteMaraschino
20:38 16.10.2017.

opet gluposti.... a struju ćete proizvoditi u nuklearkama i termo elektranama. svemir i ljudska glupost su beskrajni.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije