Car je gol. Morao je to netko reći. Ili, preneseno u današnji svijet automobila - i električni automobili zagađuju, jednako kao i oni pogonjeni benzinskim ili dizelskim motorima. Oni, istina, dok voze ne ispuštaju ni CO2 ni NOx, ali sama proizvodnja električne energije, kao i proizvodnja baterija, i dalje je sve samo ne čista. Otvoreno je o tome progovorio Sergio Marchionne, čelni čovjek tvrtke Fiat Chrysler Automobiles. Prilikom primanja počasne titule inženjera na sveučilištu Trento, Marchionne je rekao da forsiranje električnih automobila prije nego što se otkrilo kako na čist način proizvesti dovoljnu količinu električne energije može za Zemlju imati katastrofalne posljedice. Jer, dvije trećine električne energije na svijetu i dalje se proizvodi iz fosilnih goriva.
To bi značilo da su električna vozila - uračunamo li i njihovu proizvodnju i način dobivanja električne energije, a ne samo ono što u vožnji ostavljaju iza sebe - zaslužna za jednaku količinu CO2 kao i današnji benzinci. Ako ne i veću, kaže Marchionne.
Električni su automobili nekako preko noći postali ‘in’, gleda ih se kao silu koja će svijet spasiti od izumiranja pod oblacima zagađenja. Valja to zahvaliti snažnom lobiranju ekoloških udruga, ali i korporacija i država koje će puno zaraditi elektrifikacijom vozila. Njihov je adut da električni automobili ne emitiraju štetne tvari. To je istina.
No, svijet je još daleko od čiste proizvodnje električne energije. Proizvodnja baterija i električnih motora također ostavlja trag na okolišu. Gdje će se i kako reciklirati sve te baterije? Koliko energije treba utrošiti u proizvodnju bakra, kojeg ima u svakom elektromotoru, dok su današnji benzinci i dizelaši izrađeni od aluminija i željeza? Pitanje je i raspoložive količine bakra. Za električna vozila potrebno je četiri puta više bakra nego za automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Najveći su rudnici bakra prilično iscrpljeni, a veća nova nalazišta nisu otkrivena već desetljećima. Puno je još pitanja koja čekaju odgovore.
Električni automobili možda jesu budućnost, ali treba ih uvoditi postupno, paralelno s promišljenom proizvodnjom električne energije iz obnovljivih izvora i u dovoljnim količinama.
I kaj je sad ovaj rekao.. voda je mokra... Kaže, treba ih uvoditi postupno! Ma daj, a ja sam mislio da će netko dekretom reći od sutra u cijelom svijetu elektromotori.... Razvoj tehnologije UVIJEK je pratio potrebe na tržištu. Pa pogledaj samo baterije za mobitele u zadnjih 10-tak godina. Stavi ovu novu bateriju u ono nokiju 3310 i radit će mjesec dana bez punjenja, tako će biti i ovom slučaju, a tko zna koji će se materijali još smisliti da zamjene bakar i koji bolji načini proizvodnje električne energije ... Električni auti, baš kao i dizelski i otto će na tržište doći postupno. U industriji se preko 30 godina koriste potpuno električni viličari . Narednih 30 godina neće se u potpunosti zamijeniti agregati na fosilna goriva sa električnim agregatima. U nedostatku kvalitetnog sadržaja ovaj je lik naglasio očito, baš kao i novinar koji je tu vijest prenio!!!!