Električni automobili još nisu sveprisutni, ali što god o njima mislili, nema sumnje da će to u bliskoj budućnosti postati. Skepticizam prema takvim vozilima polako posustaje, raste informiranost i infrastruktura (čak i u Hrvatskoj postoji preko 100 punionica), a značajno napreduju i tehnologije, poput elektromotora i, još važnije, baterija. Čak i oni koji su nekoć bili posve protiv električnih vozila, danas razmatraju mogućnost posjedovanja jednog od takvih automobila, jer što god mislili o njima, više nije pitanje hoće li, već kad će osvojiti svijet.
Najpoznatiji svjetski igrač kada su u pitanju električni automobili, kalifornijski Tesla Motors, igra ključnu ulogu u približavanju EV vozila svjetskoj javnosti i njihovim potencijalnim kupcima – prvotno Roadsterom, zatim modelima S i X te nedavno modelom 3 za koji mnogi smatraju da će električnu vožnju približiti još većem broju ljudi diljem svijeta. Kako se sve više vlasnika “klasičnih” automobila počinje zanimati za električne, tako se sve češće i očekivano javljaju praktična pitanja od kojih je najglasnije – kada moram i gdje ću održavati svoj električni automobil?
Kako se proizvođači, poput Tesle, šire diljem svijeta, tako će se širiti i njihovi prodajno-servisni centri u kojima ćete moći obaviti popravke i redovno servisiranje koje, doduše, neće biti često. Naime, osim same koncepcije pogona koja razlikuje električne od automobila pokretanih motorima s unutrašnjih izgaranjem, jedna od ključnih razlika jest što su ovi bešumni sastavljeni od višestruko manje dijelova. Električni automobili nemaju cilindre, klipove, ventile, ispušni sustav, klasičan mjenjač i niz drugih kompliciranih komponenti koje zahtijevaju održavanje ili, kad se pokvare, uzrokuju velike troškove. Osim toga, imaju manje tekućina te, zahvaljujući regenerativnom kočenju, dulji vijek trajanja komponenti kočionog sustava. Samo kočione pločice, primjerice, kod električnih vozila mogu trajati dvostruko dulje nego kod uobičajenih automobila kakve poznajemo danas.
S druge strane, jedine tekućine o kojima ćete povremeno morati voditi računa su tekućina za pranje stakala te kočiona i rashladna tekućina. Svjećice, filtar ulja ili goriva, motorno ulje – sve su to stavke na koje tijekom vlasništva električnog vozila možete zaboraviti. Jedini dio električnog automobila o kojem će povremeno trebati voditi računa i koji bi, naposljetku, mogao zahtijevati nekakav oblik održavanja jest baterija. Bilo litij-ionska ili neke druge vrste, baterija u električnom automobilu s vremenom gubi na učinkovitosti i možda će je u nekom trenutku životnog vijeka automobila biti potrebno zamijeniti. Na sreću, baterije u električnim auto - mobilima sve su pouzdanije, naprednije, kvalitetnije i dugotrajnije, a sljedećih godina može se očekivati i značajan porast dosega koje će one omogućiti.
Koliko su litij-ionske baterije u električnim automobilima napredovale, najbolje svjedoči aktualno jamstvo na baterije u Teslinim automobilima – osam godina uz neograničenu kilometražu. Očekuje se da će se to jamstvo u idućih nekoliko godina, a paralelno s daljnjim napretkom tehnologija baterija, dodatno produljiti. Za veliku bojazan o potencijalnim kvarovima ili vijeku trajanja električnih automobila i njihovih komponenti (poglavito baterija) zapravo i nema razloga. Električna vozila su sve pouzdanija i dugovječnija, što najbolje svjedoči uspjeh Tesla Motorsa i njihove rastuće ponude modela. Električni automobili su neosporna budućnost na koju ćemo se svi polako, ali sigurno naviknuti i objeručke prihvatiti. Kao i na činjenicu da ćemo servise njihovih proizvođača uglavnom rijetko posjećivati.
Priprema auta za zimu:
Osam godina garancija na baterju,pa onda po nove koje kostaju kao 2/3 auta.Jako uspjesno.....ali uzimanje novaca lakovjernim.