kazalište komedija

Zaljubljeni Shakespeare: Trosatni spektakl pun strasti, humora i ironije

Foto: Ines Novković
Zaljubljeni Shakespeare
Foto: Ines Novković
Zaljubljeni Shakespeare
Foto: Tomislav Miletić
Zaljubljeni Shakespeare
Foto: Tomislav Miletić
Zaljubljeni Shakespeare
VL
Autor
Denis Derk
06.05.2019.
u 11:15
Pogledaj originalni članak

Popularni i brojnim zasluženim Oscarima nagrađeni film “Zaljubljeni Shakespeare” redatelja Johna Maddena iz 1998. godine prerađen za kazališnu predstavu našao se i na sceni zagrebačke Komedije. Scenarij filma koji je privukao milijune gledatelja, ali i intrigantni dramski tekst potpisuje iskusni scenaristički dvojac Marc Norman i Tom Stoppard (na hrvatski ga je preveo Andy Jelčić), s time da je za scensku prilagodbu bio zadužen Lee Hall. 
Diskretnu glazbenu popudbinu potpuno uronjenu u renesansnu atmosferu skladao je Paddy Cunneen, a originalnu produkciju s West Enda na Komedijinu su proširenu scenu prenijeli gosti iz Češke, ili preciznije rečeno Moravske, i to redatelj Stanislav Slovak, scenograf Jaroslav Milhajt, kostimografkinja Andrea Kučerova i koreograf Michal Matej, dok se dirigentskog štapića prihvatio Davor Kelić. 
Komedija je svoju posljednju ovosezonsku premijeru izvela u koprodukciji s Hrvatskim narodnim kazalištem iz Varažda te će “Zaljubljenog Shakespearea” sljedeće sezone moći vidjeti i varaždinska publika. 

Najveći glumački teret

I zagrebačka inačica “Zaljubljenog Shakespearea”, baš kao i istoimeni film, bazirana je na glumcima. Ako glumci nisu dobri, stvar nepovratno pada u vodu, bez obzira na redateljeve domišljate intervencije i razigranu dramatičarsku maštu. U tom slučaju, produkciju ne mogu spasiti niti brojne i dosjetljive poveznice sa Shakespeareovim životom ni vremenom elizabetinske Engleske koja je iz tko zna kojih razloga bliska i današnjim generacijama. Ne mogu je spasiti niti raskošni kostimi uvjetovani čvrstim franšiznim ugovorima, baš kao funkcionalna scenografija koja je na istoj pozornici morala gledateljima zorno dočarati i sjaj dvora Elizabete I, londonska više ili manje slobodarska kazališta i mračne engleske krčme u kojima se u sekundi mogao izgubiti i život. 
Na čelu iznimno brojnog i prilično ujednačenog Komedijina ansambla od dvadesetak, mahom muških duša stameno stoje razigrani i scenični Filip Juričić kao William Shakespeare te eterična i više nego privlačna Dajana Čuljak u ulozi Viole de Lesseps koja je povremeno morala odjenuti hlače igrajući momka Thomasa Kenta kako bi se domogla kazališne pozornice, jer u to vrijeme žene uopće nisu smjele glumiti (iako su, da bi apsurd bio još veći, mogle biti svemoćne vladarice). Ovaj strastveni glumački par glumački je kvasac predstave i to naročito u ljubavnim, sentimentalnim scenama koje plastično korespondiraju s radnjom Shakespeareove drame “Romeo i Julija”, čiji mogući nastanak evocira i preispituje, a pomalo i ironizira cjelokupni “Zaljubljeni Shakespeare”. 

Kako je tu ipak riječ o komediji (doduše s presudnim tragičnim momentima), valja istaknuti značajne komične glumačke doprinose Ognjena Milovanovića, Adama Končića, Željka Duvnjaka, Ivana Maguda, Davora Svedružića, Saše Bunete, Igora Mešina, Jasne Palić Picukarić i Zlatka Ožbolta. Kao decentna i mudra kraljica Elizabeta imponirala je Jasna Bilušić, Ronald Žlabur (pre)oprezno je igrao Shakespeareova konkurenta i prijatelja Christophera Marlowa, energični Gorna Malus bio je Ned Alleyn, dok je Dražen Bratulić bio uvjerljiv Lord Wessex kojega baš ništa ne može odvratiti od šarmantne Violine ruke u borbi za prijeko potrebni miraz. U predstavi su nastupili i Ivica Zadro, Adnan Prohić, Fabijan Pavao Medvešek, a posebnu pohvalu zavređuju i Lana Blaće i Kristina Habuš koje su svojim pjevom predstavi dale dodatnu umjetničku težinu. 

Foto: Ines Novković
Zaljubljeni Shakespeare
Foto: Ines Novković
Zaljubljeni Shakespeare
Foto: Tomislav Miletić
Zaljubljeni Shakespeare
Foto: Tomislav Miletić
Zaljubljeni Shakespeare

Fanatična ljubav iz mašte

Komedijin “Zaljubljeni Shakespeare” gotovo je trosatna predstava s prilično uvjerljivim mačevalačkim i komičnim ansambl scenama i daškom scenskog spektakla kojom se odaje počast ne samo glumačkom (i spisateljskom) zanatu, nego i univerzalnoj ljudskoj kreaciji koja se mora moći izboriti s društvenim autoritetima i konzervativnim ograničenjima. No, ljudski osjećaji za koje je zadužena melodramska glazura predstave utjelovljena u Shakespeareovoj fanatičnoj (i izmaštanoj) ljubavi prema nježnoj plemkinji i uvjerljive glumačke interpretacije Dajane Čuljak i Filipa Juričića stvarni su razlog za odlazak do kaptolskog kazališta. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.