Predstava maša i klaun

Morana Dolenc: Moramo osvijestiti dobrotu, smijeh i radost i kada je najteže

Morana Dolenc
Foto: Damil Kalogjera
1/6
03.05.2019.
u 14:33

U Kazalištu Trešnja večeras u 19 sati premijerno će se prikazati predstava "Maša i klaun" nastala prema knjizi Sanje Pilić. Namijenjena je uzrastima od tri godine naviše, a priča priču o djevojčici Maši koja u upoznaje klaundoktore iz organizacije Crveni nosovi koji u bolnicama uveseljavaju djecu.

Najbolji način za progovarati o temama koje nas plaše i tište, poput bolesti, straha, tuge i boli, uvijek je bila umjetnost. No, nameće nam se pitanje - kako s djecom razgovarati o tim stranama života od kojih bismo ih najradije potpuno zaštitili? Kako im približiti i pripremiti ihi na životne situacije s kojima će se prije ili kasnije susresti? Upravo se tim pitanjima bavi predstava “Maša i klaun” koja će biti premijerno izvedena večeras u 19 sati u kazalištu Trešnja. 



Bitan je pristup

Priča “Maša i klaun” nastavak je serijala spisateljice Sanje Pilić koji je za scenu adaptirala dramaturginja Anja Pletikosa. Priča je to o jednoj sasvim osobitoj osmogodišnjakinji koja prilikom posjeta liječničkoj ambulanti proživljava pravu avanturu. Saznaje kako u bolnici, osim starih i bolesnih ljudi, borave i druga hrabra djeca poput nje, ali i klaunovi doktori, posebna bića koja uveseljavaju male pacijente. Tijekom priprema za predstavu, redateljica Morana Dolenc i njen tim sudjelovali su u vizitama klaunova doktora u Klaićevoj bolnici kako bi što bolje njihov rad uspjeli prenijeti na scenu.

- Članovi Crvenih nosova, umjetnički voditelj Nikola Dabac i Nataša Vrhovec došli su pogledati našu probu i upoznati se s nama. Mi smo zatim imali priliku otići s njima u Klaićevu bolnicu i sudjelovati u njihovim vizitama. Osim toga, moja je asistentica Lidija Kraljić također klaunesa u Crvenim nosovima te je bila zadužena za taj poseban akcent na klaunovskim scenama u predstavi - ispričala nam je redateljica Morana Dolenc.

Režiranje dječjih predstava nije samo njen posao, već i njena velika ljubav i život, naglasila je. Smatra kako se kroz kazalište mogu sa svim uzrastima iskomunicirati sve teme - samo je bitan pristup. Njene predstave često prati poruka da možemo i trebamo pomoći samima sebi kako bismo time pomogli i drugima.

- Djeca su puno više u dodiru sa svojim emocijama nego što mi to mislimo i primjećujemo, jer smo te sposobnosti nekako pogubili putem u našim fiktivnim i stvarnim problemima. Zbog toga, počesto umjesto da djeci olakšamo neke situacije, na njih dodajemo dodatni sloj težine - tvrdi Morana.



Što pod tim zapravo misli, objasnila nam je jednom situacijom koju su doživjeli dok su u Klaićevoj čekali da klaunovi doktori krenu sa svojim obilaskom. U hodniku bolnice igrali su “sik-sak-suk” kako bi odlučili tko će ići na koji kat u vizitu.

- Tamo se našao i jedan tata koji je bio silno nervozan i počeo je vikati na nas jer se u bolnici smijemo i igramo, a to je ozbiljno mjesto. To je bio najočitiji primjer i meni kao redateljici i cijelom timu koji je to vidio i doživio - upravo je to ono što mi moramo moći promijeniti. Uopće ne želim ni pomisliti kako je to biti taj tata u tom trenutku i s kakvom se teškom pričom on bori, ali ako mi kao ljudi osvijestimo tu neku dobrotu, pozitivu, smijeh i radost i ako iz nekih teških stvari pokušamo napraviti nešto lijepo i pozitivno mislim da bi nam svima bilo puno puno lakše u životu. Već je sama po sebi situacija teška i ne moramo joj dodavati dodatan teret - smatra Morana. 


 

Morana Dolenc
1/5

Odgovornost i veselje

Iako je izazovno stvoriti predstavu koja se bavi tmurnom stvarnošću djece u bolnicama, Morana naglašava kako je to samo jedna od njenih odgovornosti. Kod rada na predstavama za najmlađe, zna se dogoditi i da to bude prva prvcata predstava koju je neko dijete vidjelo. Zato je, uz pedagošku i edukativnu funkciju, jednako bitan i svaki aspekt predstave, od scenografije do glazbe. 

- Želim da gledatelji dobiju jedno sveobuhvatno iskustvo, i estetsko i auditivno i likovno, zapravo potpuni doživljaj cijele priče. Jako je važno i s kim surađujem po pitanju scenografije, koju glazbu biramo, dakle cjelokupnost cijele predstave koja se onda nudi toj djeci. Zato je to meni silno odgovorno i izazovno ali me i jako veseli - podijelila je s nama Morana.

U “Maši i klaunu” tako su za glazbu zasdužene Anita Valo i Meri Jaman, za scenografiju Irena Kraljić, a kostimografiju potpisuje Tea Bašić Erceg. Doktora glumi Krunoslav Klabučar, Mašinu prijateljicu Irinu Tena Jeić Gajski, Mašu Vini Jurčić, klaunove Pepsi, Diska i Strujicu Aleksandra Naumov, Hrvoje Barišić i Matija Čigir, a uz njih stoji naravno i čitav tim zaslužan za šminku, svjetlo, rekvizite - sve kako bi ova predstava postala pravi doživljaj za najmlađe, ali vjerujemo, i sve ostale posjetitelje. 

Na “Mašu i klauna” u kazalištu Trešnja možete dovesti i svoje mališane od tri godine naviše, a predstava igra u jutarnjim i popodnevnim terminima tijekom svibnja.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije