Osim što su za naš kućni proračun mnogo prihvatljiviji, automobili koji
troše manje goriva, razumljivo, manji su onečišćivači okoliša. Više
nego ikad europske države na razne načine honoriraju proizvođače i
vlasnike takvih automobila, a proizvođači se natječu tko će napraviti
automobil koji ispušta manje CO2 u atmosferu. Mnogi proizvođači
razvijaju vozila na alternativni pogon, ali usporedno s time rade
konvencionalne motore koji troše sve manje.
Smart najbolji
Mali automobili i dizelski motori manjih obujma pokazali su se kao
najbolji spoj u potrazi za najštedljivijim automobilima koji se mogu
kupiti na našem tržištu. Među 15 najštedljivijih automobila 13 je
dizelaša, a dva su automobila na hibridni pogon (benzinski i električni
motor).
Toyota Prius i Honda Civic Hybrid - osim što se razlikuju po hibridnom
pogonu - najveći su automobili u društvu štedljivaca. Ostali su
uglavnom mali gradski automobili čija je masa mala, što uvelike
smanjuje potrošnju goriva. Najštedljiviji je automobil koji se može
kupiti u nas Smart ForTwo sa 0.8-litarskim turbodizelskim motorom, koji
na 100 km troši samo 3,4 litara goriva.
U stopu ga slijedi njegov najljući konkurent, Toyota iQ, japanski
gradski mališan koji je tek stigao na tržište. S dvostruko jačim
motorom (90 KS) od Smartova, na 100 km troši 3,9 litara dizela. A što
tek reći o 1.6-litarskom turbodizelskom motoru koji pogoni Mini Cooper?
Razvija 110 konjskih snaga, a troši samo 3,9 litara goriva na 100 km,
koliko i minijaturni iQ.
Benzinci napadaju
Na popisu najštedljivijih još nema nijednog benzinca, ali mogli bismo
ubrzo dočekati i taj dan. U modi je downsizing benzinskih motora (iz
što manjeg obujma izvući što više snage i time posredno smanjiti
potrošnju i onečišćenje okoliša). Nešto što su već doživjeli dizelski
motori u posljednjih 15-ak godina dobivajući turbo punjače, sada se sve
masovnije događa i benzincima.
NAJŠTEDLJIVIJI AUTOMOBILI