Boschov sustav

Dizelaši su spašeni! Njemački izum čini ih 10 puta čišćim od dopuštenog

cijene goriva benzin dizel
Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
28.04.2018.
u 08:20

Uz brže recikliranje zraka kod brže vožnje i optimalno zagrijavanje i u gradskoj vožnji ispust zloglasnog NOx-a je 13 miligrama po km

Dizelaši su spašeni! – tvrde u Boschu, najvećem svjetskom proizvođaču sklopova i uređaja za automobile. Njemački gigant koji ima 402.000 zaposlenih predstavio je revolucionarni sustav pročišćavanja štetnih ispusta dizelskih automobila koji će omogućiti revoluciju odnosno smanjenje emisija zloglasnih dušikovih oksida (NOx) na razinu 10 puta manju nego što će biti ograničenje 2020.

Izgubili milijarde eura

Ta vijest dolazi kao melem na ranu njemačkim proizvođačima automobila čiji se pogonski sustavi snažno temelje na dizelskim motorima. Oni su zbog varanja na testovima ispusta dušikovih oksida u milijunima automobila VW grupe, mogućnosti zabrane starijih dizelaša u središtima njemačkih gradova i općoj hajki na dizelaše kao ekološki neprihvatljive već izgubili milijarde eura. U perspektivi, njemačka bi autoindustrija, zbog skupog razvoja alternativnih pogona u kojem kaska za japanskom konkurencijom, izgubila i više. Primjerice, samo je VW u SAD-u morao isplatiti više od 30 milijardi dolara za kazne i odštete u vezi afere Dieselgate, a na odlagalištima stoje deseci tisuća vraćenih dizelskih automobila.

cijene goriva benzin dizel
1/32

– Dizel ima budućnost. Danas želimo jednom za svagda stati na kraj raspravama o propasti dizelske tehnologije. Pomakli smo granice tehnički izvedivoga, dizelaši opremljeni našom najnovijom tehnologijom bit će svrstani u vozila s niskim emisijama, a ipak će ostati povoljna. Čvrsto vjerujemo da će dizelski motor i dalje imati važnu ulogu kao jedna od mogućnosti za mobilnost sutrašnjice. Sve dok se elektromobilnost ne probije na masovno tržište, bit će nam potrebni visokoučinkoviti motori s unutarnjim izgaranjem – rekao je Boschov glavni izvršni direktor Volkmar Denner.

Ne vrijedi za godišta do 2015.

Boschova nova dizelska tehnologija temelji se na dva glavna elementa. Novi turbopunjač ima prilagodljiv sustav upravljanja protokom zraka za motor koji brže reagira te recilkulira ispušne plinove pa se može voziti i dinamično bez porasta štetnih emisija. Drugi čimbenik je toplina. Da bi pretvorba dušikovih oksida bila optimalna, temperatura ispušnih plinova mora iznositi više od 200 Celzijevih stupnjeva, što će novi sustav moći ostvariti i u gradskoj vožnji bez ugradnje pomoćnog grijača od 48 volti. Prema EU zakonodavstvu, osobni automobili smiju emitirati 168 miligrama NOx-a po kilometru, a od 2020. ta će se granica smanjiti na 120 miligrama. A uz pomoć Boschove dizelske tehnologije već danas emitiraju samo 13 miligrama prema standardnim ciklusima u realnoj vožnji. U tom smislu idu i nedavne izjave šefova VW grupe, Mercedesa, ali i Mazde, koji kažu da neće odustati od proizvodnje dizelskih motora. Podsjetimo, dizelski auti emitiraju manje CO2 od benzinaca i u tom smislu su pogodniji prijevoz za globalnu ekologiju, ali problem im je mnogo veći ispust dušikovih oksida koji mogu uzrokovati ozbiljne posljedice za zdravlje ljudi. A što je s dizelašima, pogotovo spornima do Euro5 norme, koji su se proizvodili do 2015.? Oni će izgleda definitivno otići u povijest jer se njihova prilagodba ne isplati, a u Njemačkoj je otvoren put njihovoj zabrani u najzagađenijim dijelovima gradova.

 

Ključne riječi

Komentara 48

CA
Cafa
09:02 28.04.2018.

I onda će meni netko reći da ekologija nije biznis 21. stoljeća. Izmisle normu, stvore skandal, sad evo spasonosnog rješenja. Na vama je samo da kupite novi auto.

DU
Deleted user
08:40 28.04.2018.

Morali su naći nešto pod hitno inače bi sami sebi uništili najjaču industrijsku granu. Ne treba valjda reći da budu auti zbog ovog malo više koštali. Ma super. Pardon, dizel.

DU
Deleted user
08:57 28.04.2018.

Znači, u Švabiju po dizelaša starijeg od 2015-te!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije