DODATNA OPREMA Glazbena i multimedijska tehnika jedno je od najzanimljivijih područja dodatne opreme za aute

Auto kao pokretna diskoteka

U trendu je prilagođavanje radijske tehnike preslušavanju glazbe s iPoda
Foto: Renato Branđolica
13.10.2008.
u 21:15

Prvi su automobili prije stotinjak i nešto godina zapravo bili motorizirane kočije, pa se o dodatnoj opremi osim najnužnijih stvari, poput volana i sjedala, nije ni razmišljalo. U prošlih se 120 godina svijet automobila posve preokrenuo, pa sad više ne možemo ni zamisliti novi automobil bez naprava koje su pionirima automobilizma bile nezamislive, poput klimatskih uređaja, električnih podizača stakala, perača i brisača vjetrobrana, radiouređaja...

Upravo je glazbena tehnika, koja se zapravo danas može nazvati multimedijskom tehnikom, jedno od najzanimljvijih područja dodatne opreme za automobile, jer se od nekadašnjih običnih radiouređaja s metalnom antenom na vanjskom dijelu auta ponuda proširila doslovce na stotine različitih artikala koji suvremeni automobil pretvaraju u pokretnu diskoteku.

Zbog toga smo istražili, odnosno pokušali istražiti, barem dio raznolikosti koja se danas nudi na tržištu kako bi vozači i njihovi suputnici mogli tijekom putovanja uživati slušajući radijske stanice, preslušavajući glazbu s vlastitih nosača zvuka, odnosno koristiti multimedijske spravice za druge aktivnosti (telefoniranje, navigacija, gledanje slika i videa...).

Razvoj automobilske radijske tehnike prošlih je desetljeća pratio općeniti razvoj audiotehnike, pa su trendovi u dizajnu i funkcionalnosti uređaja bili isti, a danas se to najbolje vidi u usporednom korištenju novih glazbenih i drugih formata.

Sve do prije nekoliko godina bilo nam je normalno kao dio autoradija imati obični kasetofon, zatim se munjevitom brzinom proširila ponuda automobilskih CD uređaja. Najnoviji je trend prilagođavanje radijske tehnike preslušavanju glazbe s iPoda i sličnih uređaja, pa kupovanje i ‘prženje’ CD-ova pomalo izlazi iz mode.



No, ponekad se zapitamo ide li razvoj tehnike prebrzo i je li nam izbor previše sužen, jer još negdje čuvamo kasete s omiljenom glazbom, a auto koji nam se sviđa ne možemo kupiti s običnim kasetofonom. Izbor srećom još postoji, čak i gdje bismo najmanje očekivali, primjerice u luksuznom hibridnom Lexusu, koji u sklopu najsuvremenijeg audiosustava ima i ulaz za staru dobru audiokasetu.

Svi se novi automobili uglavnom nude s ugrađenim audiosustavima, a kupci su u dvojbi kad radio nije dio opreme pa treba odlučivati o mogućoj doplati za radio ili naknadnoj ugradnji.

Lakše je i komfornije pri kupnji auta odmah doplatiti za radio, ali također je i skuplje, jer je velika ponuda uređaja za naknadnu ugradnju dovela je i do diskontnih cijena. Mi u takvim situacijama preporučujemo jeftinije rješenje, odnosno kupnju i ugradnju radija u specijaliziranim prodavaonicama.


Cijene autoradija - od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna

Ponuda je radijskih uređaja za automobile golema, a na tržištu se može naći nekoliko desetaka raznih marki, od najpoznatijih, poput Kenwooda, Pioneera, Panasonica, Sonyja, Blaupunkta, JVC-a, do nepoznatih brandova sumnjiva podrijetla. Cjenovni je rang radijskih uređaja od nekoliko stotina kuna do nekoliko tisuća kuna. Zanemarimo li uređaje sumnjive kvalitete koji se na ‘placu’ mogu kupiti već za 100-200 kuna, cijene dobrih radijskih uređaja počinju od petstotinjak kuna. Osnovu ponude čine uređaji s CD playerom, a svaki dalji dodatak (npr. čitanje MP3 formata, bluetooth, daljinski upravljač, USB ulaz, iPod kompatibilnost, čitanje DVD-ova) podiže cijenu. Primjer nam može biti ponuda uređaja marke Kenwood, koja starta od 620 kuna za obični CD player do 5075 kuna za top-model koji, među ostalim, ima i 512 MB interne memorije.

Želite prijaviti greške?