Hrvatski autoklub objavio je danas rezultate tradicionalne besplatne, sigurnosno-preventivne akcije “Dani tehničke ispravnosti vozila 2013”. Akcija je, priopćava HAK, provedena od 25. do 30. studenog 2013. na cijelom teritoriju Hrvatske u organizaciji Hrvatskog autokluba, Centra za vozila Hrvatske i stanica za tehnički pregled vozila pod pokroviteljstvom Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.
Ove godine je akciji pristupilo 12 posto manje vozila nego lani, a za prvih 10.000 vozača koji su sudjelovali u akciji osiguran je poklon u vidu trolitarskog pakiranja tekućine za pranje vjetrobranskog stakla vozila prilagođenog uporabi u zimskim uvjetima.
U 168 stanica za tehnički pregled vozila pregledano je ukupno 11.538 vozila, a kod njih 4585 ili 38,7 posto utvrđene su tehničke neispravnosti. Najviše je bilo osobnih automobila, njih 11.358, a nakon iscrpnih pregleda i obrade rezultata vidljivo je da je od ukupnog broja vozila koja su ove godine pristupila akciji kod njih 4585 ili 39,7 posto utvrđena tehnička neispravnost.
U Hrvatskom autoklubu komentiraju kako je ovo rezultat vrlo sličan rezultatu akcija održanih prošlih godina, te je i dalje zamjetno da stanje voznog parka u Hrvatskoj nije na osobito visokoj razini. U sklopu M1 kategorije vozila, odnosno kod osobnih vozila, dominantne grupe pogrešaka ili tehničke neispravnosti bile su one uređaja za kočenje – na 1889 vozila, uređaja za osvjetljavanje – na 1684 vozila, ovjesa i kotača – na 931 vozilu, motora – na 657 vozila, uređaja za upravljanje – na 663 vozila i ispušnog sustava (EKO test) – na 486 vozila.
Sve ove dominantne kategorije pogrešaka zabrinjavaju jer je riječ o sklopovima koji su ključni za sigurnost vozila, odnosno vozača, putnika, ali i ostalih sudionika u prometu koji bi mogli biti kolateralne žrtva manjkavog održavanja automobila. U HAK-u kažu kako su akciji pristupala i vozila proizvedena 2013., njih ukupno 25, dok je najstarije vozilo bilo proizvedeno 1968. godine, a najveći broj vozila s utvrđenom tehničkom neispravnošću u akciji bio starosti 11-12 godina, tj. godina proizvodnje je 2001. i 2002.
Uspješnosti akcije i odazivu vozača doprinijeli su svi sudionici akcije – od stanica za tehničke preglede do medija, procjenjuju u HAK-u, zahvaljujući i intenzivnoj promidžbenoj kampanji, poklonu sudionicima te otvorenosti samih vozača na poruke pozivanja i upozorenja. Nažalost, izostao je odaziv vozača teretnih i priključnih vozila ''većih“ kategorija (N2, N3, O3, O4).