Elektronski program stabilnosti (ESP) od kraja prošle godine obvezan je u svim novim automobilima u Europskoj uniji. Isto tako, ABS sustav (sustav protiv blokiranja kotača) obvezan je u automobilima od 1994. godine. Novu revoluciju u aktivnoj sigurnosti cestovnog prometa donosi sustav automatskog kočenja u nuždi (Autonomous Emergency Braking - AEB), koji umjesto vozača, ako on propusti zaustaviti vozilo, koči automatski u slučaju opasnosti i izbjegava sudar pri malim brzinama. Što serijski, što uz doplatu, prisutan je u sve više novih automobila i to ne samo luksuznih nego i u vozilima gradske klase.
Djeluje do 30 km/h
Prema istraživanju Europskog programa ocjenjivanja sigurnosti novih vozila (EuroNCAP), čak 38 posto nesreća pri malim brzinama izbjegne se u automobilima koji imaju sustav automatskog kočenja u nuždi (AEB). Taj se sustav obično sastoji od automatske funkcije kočnica koja djeluje do brzina od 30 km/h, a kod nekih proizvođača i do 50 km/h. Radi se o situacijama kada zbog nedovoljne koncentracije vozača vozilo udari u stražnji dio vozila ispred.
– Kod niskih brzina AEB sustav je potencijalno važna aktivna sigurnosna tehnologija i oprema koju treba poticati u što više automobila, kako bi se sigurnost automobila poboljšala – rekao je Anders Lie, predsjednik skupine iz švedskog prometa uprave.
Ključno za sigurnost
Michiel van Ratingen, glavni tajnik Euro NCAP-a, pojasnio je da najnoviji rezultati istraživanja sigurnosti automobila samo potvrđuju odluku te organizacije da sustav automatskog kočenja u nuždi uvrsti među ključne tehnologije o kojima također ovisi ocjena sigurnosti novih vozila.
>> Apsurdne cijene: Prednji zračni jastuci stoje koliko i 20% cijelog auta
>> Dvostruko je opasnije voziti motor nego auto