NA TESTU

Ovaj crossover najisplativija je kupnja na našem tržištu

Suzuki Vitara
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/11
10.01.2016.
u 19:00

Serijska oprema već početnog modela odlična je i obuhvaća, primjerice, klima-uređaj, audio sustav, prednje i bočne zračne jastuke...

Trenutno najprodavaniji crossover u Hrvatskoj okrunjen je i titulom najpovoljnije kupnje na hrvatskom tržištu. To su prepoznali i kupci, jer na isporuku nove Suzuki Vitare čeka ih oko 300, a od početka prodaje ovog automobila u Hrvatskoj u rujnu za Vitaru se odlučilo više od 500 vozača. Sudeći po pogledima koji su nas pratili tijekom testa, nastavit će se potražnja za modelom na koji se čeka četiri mjeseca.

Solidne vozne osobine

Na prvu, naravno, privlači atraktivnim izgledom i povoljnom cijenom koja pokriva sve potrebne elemente opreme.

No, Vitara još bolje djeluje nakon nekoliko prevaljenih kilometara, jer se dobro vozi. Da nam nije smetalo premalo otpora na inače direktnom upravljaču i previše buke u kabini pri brzinama iznad 120 km/h, rekli bismo - odlično. No, sve u svemu, zadovoljni smo. Vitara teži svega 1160 kg, a testnu pokreće 1,6-litreni benzinac od 120 konjskih snaga. Motor je elastičan, pri nižim okretajima radi uglađeno, pri višima je, kako smo već naveli, bučan. Na testu nam je trošio prosječnih 6,6 l/km. Zbog izostanka turbo punjača ubrzava sporije od konkurenata (do stotke stiže za 12 sekundi, postiže maksimalnih 180 km/h), ali zato mu se oni ne mogu približiti u kategoriji uloženo-dobiveno. Ovjes je odličan, pa Vitara pruža dobru kombinaciju udobnosti i agilnosti. Pogon na sve kotače omogućava izbor između više načina rada, ovisno o stilu vožnje i uvjetima na cesti, a ostavljena je i opcija blokade središnjeg diferencijala. Uz to, veća odignutost od tla govori da se Vitarom moguće upustiti i u off-road avanture.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL, Josip Regović/PIXSELL

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Oprema bolja od materijala

Interijer nije pretjerano inovativan. Za oko nam je odmah zapelo obilje tvrde plastike. S druge strane, testna Vitara, uz 4WD, ima kameru za vožnju unatrag, tempomat s automatskim održavanjem razmaka, grijanje sjedala, 17-inčne alu naplatke... Serijska oprema već početnog modela odlična je i obuhvaća, primjerice, klima-uređaj, audio sustav, prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese, zračni jastuk za vozačeva koljena, el. podizanje prednjih stakala, el. podesive vanjske retrovizore, komande za audio uređaj i sustav za hands-free telefoniranje na kolu upravljača... Već u drugoj razini opreme klima-uređaj je automatski.

Vitara stoji od 114.408 kuna, a testni primjerak - s drugom razinom opreme i doplatom za dvobojnu izvedbu - košta 147.696 kn. Bez doplata, Vitara 1,6 4WD Premium stoji 144.535 kn.

>> Isprobali smo EcoSport, najmanji crossover u ponudi Forda

>> Opel Astra je HR auto 2016.

Komentara 4

MA
maxxxx
21:18 10.01.2016.

premali prtljaznik za obiteljski auto, šteta

HA
hacker
17:43 12.01.2016.

-Što se tiče dizajna istina je da nije baš privlačan oku, no s druge strane upravo zbog jednostavnog dizajna s ravnim bočnim stranicama, ravnom haubom, relativno velikim staklenim površinama vrlo je pregledan i vrlo ga je lako voziti gradskim ulicama za razliku od recimo jedne Mazde MX-3 koja je katastrofa što se tiče preglednosti iz kabine, i samim time manevrisanjem gradskim ulicama je vrlo otežano. -Vitara je pun pogodak, osim toga nudi se i u Turbo-benzinskoj varijanti sa 140 KS, 4x4 pogonom ,modernim HD auto mjenjačem s 6 brzina za 184.582 Kuna. Sva ostala konkurencija s takvom kombinacijom pogona i mjenjača je skuplja za barem oko 60 000 do 100 000 Kuna. Za usporedbu cijena slične motorozirane i opremljene Mazda CX-3 4x4 A/T je 240.588 Kuna. Jedini veći plus Mazde spram Vitare je bolja kvaliteta plastike interijera. Dakle dali bolja plastika unutrašnjosti Mazde vrijedi čak 57.000 Kuna više? -No da ne ispadne da držim isključivo stranu Vitare ja sam fan Subaru-a XV koji sa cijenom od 159.990 Kuna je najpovoljniji i najsposobniji Crossover za off-road na HR tržištu možda uz Duster i jedini.

HA
hacker
21:27 11.01.2016.

-Najpovoljniji CrossOver sa 4x4 pogonom i u kombinaciji sa automatskim mjenjačem - konkurenti sa sličnom opremom i u toj kombinaciji pogona su debelo iznad 200 000 kuna. -Također u toj klasi samo Subaru XV te Duster imaju višu podnicu udaljeniju od tla u usporedbi s Vitarom. -S druge strane malo ljudi uistinu treba 4x4 pogon i SUV vozilo - dokaz, ovih dana gdje po dubokom snijegu s FWD osobnim vozilom + zimske gume sam gazio bez problema i tamo gdje ralica nije prošla.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije