U naše je salone stigla četvrta generacija Renault Scenica i njegove produžene verzije Grand Scenica, modela koji je prije 20 godina bio začetnik klase kompaktnih jednovolumena, po početnoj cijeni od 134.900 kuna za turbobenzinsku TCe verziju sa 115 KS i početnom Life opremom, odnosno 157.900 kuna za Grand izvedbu s istim motorom i Zen paketom opreme.
Dizajnerski vrlo atraktivan, novi se Scenic okrenuo trendovskom zaokretu monovolumena prema crossoverima slijedeći tako većeg brata Espacea te djelujući izgledom kao napuhana verzija Renaultova crossovera B segmenta Captura. Ali, zbog privlačnog izleda nije izgubljena prostranost. Dapače, Scenic je duži od prethodnika (440,6 cm obična verzija, 463,4 cm Grand izvedba). Povećan mu je i međuosovinski razmak, a crossoverski izgled osim mnogim SUV dodacima na karoseriji duguje i većem razmaku od tla koji sada iznosi 16 cm. Obujam prtljažnika od 506 litara (572 l ako se stražnja klupa gurne 10 cm naprijed) rekorder je u klasi, dok Grand Scenic u izvedbi sa sedam sjedala nudi 533 litre (596 l) prtljažnog prostora.
U unutrašnjosti je tu već dobro poznati kokpit iz najnovijih Renaultovih modela s velikim okomito postavljenim multimedijskim ekranom od 8,7-inča s najnovijim R-Link 2 multimedijskim sustavom, dok su dostupni brojni sustavi pomoći vozaču, poput “parkiranja slobodnih ruku”, upozorenja na izlazak iz traka, aktivnog tempomata. Scenic stiže isključivo uz 20” gume, što je poboljšalo aerodinamiku i smanjilo trenje, a u Renaultu tvrde da vlasnicima neće izazvati dodatne troškove jer su cijene takvih guma u Renault salonima jednake onima za 17-inčne gume.
Ponuda motora je bogata, a uključuje turbobenzince od 115 i 130 konja te dizelaše od 95, 110, 130 i 160 KS. Početna dizelska izvedba sa 95 konja stoji 144.900 kuna.
>> Snažan i štedljiv obiteljski kompaktni jednovolumen
95 ks za Scenica...i za penzionere je preslab...to nek si u Daciu ugrađuju, kako ih nije sram uopće to nuditi...95ks za auto od 4.40 m?!?