Električni automobili u početku su sramežljivo, a sada u sve većem broju stupili i na hrvatsko tržište. To je potaknulo i brojne nedoumice vozača o sigurnosti električnih vozila, o zahtjevnosti i troškovima njihova održavanja, a kao najveći misterij nametnula se - baterija.
Nisu opasniji od benzinaca
Zapravo, s razlogom, jer ovaj je kompleksan dio ujedno najskuplji na električnom automobilu. Automobili s elektromotorom nisu ništa opasniji od onih s benzinskim ili dizelskim agregatom, a njihova baterija otporna je i dobro zaštićena te joj štetu ne bi trebao nanijeti ni kvar na kućnim električnim instalacijama. No, njezina cijena kod pojedinih modela doseže iznos dostatan za nov automobil srednje klase. Stoga je važno prije kupnje raspitati se za uvjete jamstva, ali i cijenu nove baterije jer jamstvo ne pokriva situacije poput oštećenja baterije u prometnoj nezgodi ili zbog pogrešnog spajanja vozila.
Jamče duže nego za auto
Mitsubishijevo jamstvo na bateriju modela i-Miev traje pet godina, uz mogućnost doplate za još dvije godine. Volkswagen za baterije u modelima e-up! i e-Golf jamči osam godina. Citroënovo jamstvo na električni sklop u modelu C-Zero traje pet godina ili 50.000 km, jednako kao i za električni Peugeot Partner. Hibridni PSA modeli – DS5 Hybrid 4, 3008 Hybrid 4 i 508 Hybrid 4 – imaju na hibridni sklop pet godina jamstva ili do 100.000 km. S jamstvom na bateriju, dakle, ne bi trebalo biti problema jer ono traje dulje od jamstva na sam automobil. Također, iskustva s drugih tržišta pokazuju da te baterije zaista jesu izdržljive i trajne i da se može očekivati da će poslužiti koliko i sam automobil. No, u prometu stvari često nisu optimalne, pa se može dogoditi nesreća u kojoj će biti oštećena i baterija.
– Mitsubishi ima modularnu strukturu pogonske baterije, a svaki pojedinačni modul moguće je zamijeniti. Cijena izmjene jednog modula iznosi oko 1000 eura. Ako treba zamijeniti cijelu bateriju, cijena iznosi oko 6500 eura + PDV – objasnio je Branko Kondić, izvršni direktor tvrtke Mitsubishi Motors. Dakle, s PDV-om valja računati na trošak od oko 61.500 kn za novu bateriju. Ili za električni automobil svakako uplatiti kasko osiguranje. Jer, iako je ovaj iznos visok, Mitsubishi i-Miev ima jeftiniju bateriju od drugih modela na struju. Za VW Golf ona stoji oko 120.000 kn, no i tu se mijenjaju pojedini moduli, a svaki stoji oko 500 eura. Cijena baterije u Citroënu C-Zero iznosi 157.516 kn, a u Peugeot Partneru čak 199.479 kn (komplet prednje i stražnje baterije). Dakle, da ponovimo, kasko osiguranje dobrodošla je oprema novog električnog automobila.
>> Hibridni supersportaš do stotke stiže za 4,3 s, juri 280 km/h i troši samo 2 l/100 km
>> Večernjakova analiza: Isplati li se kupiti električni automobil?
strava kako je to skupo!?! sad je očito da je državno financiranje kupnje takvih automobila totalni promašaj!