Kurt Beyer:

'Veći mi je izazov dizajnirati interijer nego vanjski izgled'

Kurt Beyer
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
1/3
05.04.2015.
u 10:00

O inspiraciji: 
Pronalazim je svuda, ali na pustom otoku bih izgubio kreativnost

Kurt Beyer, šef unutrašnjeg dizajna Opela, trenutno je zadužen za izgled interijera Opelovih malih automobila, što znači da je imao glavnu riječ o izgledu unutrašnjosti praktičnog Karla, šminkerskog Adama i nove Corse. U svojoj 20-godišnjoj karijeri u Opelu, u najstarijem dizajnerskom centru europskih proizvođača automobila koji je lani proslavio 50. godišnjicu, do 2005. godine je radio kao dizajner eksterijera, dok posljednjih 10 godina dizajnira unutrašnjost automobila.

Što je teže dizajnirati na automobilu, vanjštinu ili unutrašnjost?

U svakom slučaju unutrašnjost je kompleksnija. Zbog vanjskog izgleda ljudima se svidi automobil, zbog toga je eksterijer jako bitan. Pa tako i vi kad izađete u bar, primijetite prvo izgled žene, jer ni ne znate njezin karakter. Ali, zapravo, unutrašnjost automobila je mnogo bitnija, jer u njoj zapravo kupac koristi auto, tu provodi vrijeme, on živi u automobilu. Veći je izazov dizajnirati unutrašnjost.

Gdje dobivate ideje?

Svugdje. Inspiraciju dobivam u svakodnevnom životu, modi. arhitekturi, u produkt dizajnu. Neka ideja ti iskrsne u detalju nekog proizvoda koji nema veze s automobilima. Inspirira me svakodnevna okolina. Da me stavite na pusti otok godinu dana, moja kreativnost bi nestala.

Danas je individualizacija opreme, posebno interijera jako popularna. Otežava li vam to posao?

Ne, baš naprotiv. To je zapravo zabavno. Primjerice, kod Adama imamo tisuće kombinacija unutrašnjosti, a znate da dizajneri imaju uvijek mnogo ideja.

Upravo tako dobivaju priliku da puno njih isprobaju i realiziraju. Mnogo je teže dizajnirati kad ste ograničeni.

Koji je najteži dio u dizajniranju interijera?

Uvijek morate gledati široku sliku, a limitirani smo i troškovima, jer treba imati na umu da ne stvaramo Rolls-Royce. Prvo nam je da zadovoljimo kupca, ali automobil se mora i isplatiti. Pri dizajniranju moramo usko surađivati s inženjerima, paziti da su sve funkcije na svome mjestu, paziti na ergonomiju. To je izazov, ali na kraju to je timski posao.

Izvana nova Corsa izgleda kao veliki redizajn nakon osam godina. Zbog čega?

Procijenili smo da je izgled prošle generacije Corse još uvijek dobar i aktualan te da ne trebamo raditi revoluciju. Zbog toga smo se više koncentrirali na interijer te na kvalitetu vožnje. Ali i izvana je mnogo novih stvari, prije svega prednji kraj i definitivno izgleda mnogo sportskije.

Konkretno, zbog čega je multimedijski ekran u Corsi integriran u središnji dio instrumentne ploče, dosta je nisko?

To ima veze s arhitekturom čitavog automobila, ali mislimo da je u ovom trenutku to bila najbolja pozicija. Ali, to ne znači da će i u budućnosti ostati na tom mjestu.

Komentara 4

Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
14:51 05.04.2015.

Prednji kraj ove nove Corsa-e je grozomoran, vidjeh uživo ;(

PR
prsutsir
13:46 06.04.2015.

Daj Talijanu dizajn,Nijemcu mašinu.

TE
Testera
14:18 06.04.2015.

.... a zbog njega su ružni auti. E moj Karl, fulo si prefesiju.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije