Ratan Tata, vlasnik indijskog proizvođača automobila Tata Motors,
prošlih je tjedana jedna od najspominjanijih osoba u svjetskoj
autoindustriji. Pokrenuo je megaprojekt masovnog motoriziranja druge
najmnogoljudnije države na svijetu s najjeftinijim velikoserijskim
automobilom na svijetu - Tatom Nano, koji s porezom i ostalim davanjima
stoji manje od 2000 eura.
Eh, da je nama automobil za 15.000 kuna, pomislili su vjerojatno mnogi
Hrvati, vozili bi se “sve u šesnaest”, a broj automobila začas bi
nadmašio broj stanovnika. Stvarnost je ipak puno drukčija, pa
najjeftiniji automobil u nas stoji gotovo četiri puta više od indijskog
narodnog auta. Za utjehu nam može biti činjenica da u nas za
najjeftiniji auto treba 12 prosječnih plaća, dok Indijcima za Nano nije
dovoljan ni prosječan trogodišnji prihod.
Istražili smo koji su automobili najjeftiniji na hrvatskom tržištu te
što se sve dobiva za taj novac, od opreme, motorizacije i prostranosti.
U pravilu je riječ o automobilima A ili B segmenta, s malim i relativno
slabim motorima, s prostranošću za vožnju bez previše prtljage i s
veoma siromašnom opremom.
Nije baš da nemaju sigurnosne pojaseve, kao indijski Tata Nano, ali
sigurnosna je oprema ograničena na najviše dva zračna jastuka, a klima,
radio i ostala elektronska oprema samo su dio dodatne opreme. Naravno
da među njima, kako pokazuje naš popis, ima i iznimaka, ali oni tek
potvrđuju pravilo.
Trenutačno je najjeftiniji automobil, za samo 51.262 kune, Chevrolet
Spark, nekad poznat kao Daewoo Matiz (negdje još kao Matiz). Neznatno
je skuplji od njega Fiat Seicento, još jedan pripadnik najmanje klase
automobila.
Nisu samo mikroautomobili među najjeftinijima. Uz Sparka, Seicenta i
Picanta, među pet najpovoljnijih ugurale su se čak dvije limuzine
istočnoeuropskog podrijetla - Lada 1118 i Dacia Logan. Od istih
proizvođača dolaze i druga dva “uljeza” među 20 najjeftinijih -
terenska Lada 4x4 (stari naziv Niva) i monovolumenski Logan MCV, koji
je s osovinskim razmakom od 290 cm i ukupnom dužinom 445 cm, te sa 700
litara prtljažnika ili sedam sjedećh mjesta, pravi div u ovom društvu.
To samo pokazuje da i za malo novca, u ovom je slučaju gornji limit
70.000 kuna, kupci imaju što birati i da svatko može naći vozilo koje
će mu odgovarati.
Provjerite posebne ponude i akcije
Osim redovnih cjenika u potrazi za najjeftinijima vrijedi provjeriti akcijske i posebne ponude. Primjerice, Peugeot trenutačno nudi 107 1.0 Urban za 57.500 kuna, odnosno čak 10.000 kuna manje nego inače, pa ulazi i među pet najjeftinijih. Radi se o autima proizvedenima lani. Isto vrijedi i za 206, koji se može kupiti za 66.100 kuna, a najniža je cijena 77.100 kuna. Hyundai za svoj Atos Prime ima popust za plaćanje gotovinom, a u tom slučaju najjeftiniji primjerak stoji samo 52.210 kuna.