TRŽIŠTE Istražili smo koji su automobili cjenovno najpristupačniji hrvatskim vozačima i kako su opremljeni

Najjeftiniji auti u Hrvatskoj

Chevrolet Spark
import
05.02.2008.
u 13:44

Ratan Tata, vlasnik indijskog proizvođača automobila Tata Motors, prošlih je tjedana jedna od najspominjanijih osoba u svjetskoj autoindustriji. Pokrenuo je megaprojekt masovnog motoriziranja druge najmnogoljudnije države na svijetu s najjeftinijim velikoserijskim automobilom na svijetu - Tatom Nano, koji s porezom i ostalim davanjima stoji manje od 2000 eura.

Eh, da je nama automobil za 15.000 kuna, pomislili su vjerojatno mnogi Hrvati, vozili bi se “sve u šesnaest”, a broj automobila začas bi nadmašio broj stanovnika. Stvarnost je ipak puno drukčija, pa najjeftiniji automobil u nas stoji gotovo četiri puta više od indijskog narodnog auta. Za utjehu nam može biti činjenica da u nas za najjeftiniji auto treba 12 prosječnih plaća, dok Indijcima za Nano nije dovoljan ni prosječan trogodišnji prihod.

Istražili smo koji su automobili najjeftiniji na hrvatskom tržištu te što se sve dobiva za taj novac, od opreme, motorizacije i prostranosti. U pravilu je riječ o automobilima A ili B segmenta, s malim i relativno slabim motorima, s prostranošću za vožnju bez previše prtljage i s veoma siromašnom opremom.

Nije baš da nemaju sigurnosne pojaseve, kao indijski Tata Nano, ali sigurnosna je oprema ograničena na najviše dva zračna jastuka, a klima, radio i ostala elektronska oprema samo su dio dodatne opreme. Naravno da među njima, kako pokazuje naš popis, ima i iznimaka, ali oni tek potvrđuju pravilo.

Trenutačno je najjeftiniji automobil, za samo 51.262 kune, Chevrolet Spark, nekad poznat kao Daewoo Matiz (negdje još kao Matiz). Neznatno je skuplji od njega Fiat Seicento, još jedan pripadnik najmanje klase automobila.

Nisu samo mikroautomobili među najjeftinijima. Uz Sparka, Seicenta i Picanta, među pet najpovoljnijih ugurale su se čak dvije limuzine istočnoeuropskog podrijetla - Lada 1118 i Dacia Logan. Od istih proizvođača dolaze i druga dva “uljeza” među 20 najjeftinijih -  terenska Lada 4x4 (stari naziv Niva) i monovolumenski Logan MCV, koji je s osovinskim razmakom od 290 cm i ukupnom dužinom 445 cm, te sa 700 litara prtljažnika ili sedam sjedećh mjesta, pravi div u ovom društvu.

To samo pokazuje da i za malo novca, u ovom je slučaju gornji limit 70.000 kuna, kupci imaju što birati i da svatko može naći vozilo koje će mu odgovarati.


Provjerite posebne ponude i akcije

Osim redovnih cjenika u potrazi za najjeftinijima vrijedi provjeriti akcijske i posebne ponude. Primjerice, Peugeot trenutačno nudi 107 1.0 Urban za 57.500 kuna, odnosno čak 10.000 kuna manje nego inače, pa ulazi i među pet najjeftinijih. Radi se o autima proizvedenima lani. Isto vrijedi i za 206, koji se može kupiti za 66.100 kuna, a najniža je cijena 77.100 kuna. Hyundai za svoj Atos Prime ima popust za plaćanje gotovinom, a u tom slučaju najjeftiniji primjerak stoji samo 52.210 kuna.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije