Europsko tržište automobila prvo polugodište ove godine zapisat će kao najizdašnije od 2008. godine, zadnje prije krize koja je automobilsku industriju bacila na koljena. U prvih je šest mjeseci u Europi ukupno prodano 8,09 milijuna novih automobila, što je na polugodišnjoj razini rast od 9,1%, u odnosu na 7,42 milijuna automobila iz prvih šest mjeseci prošle godine. Iako lipanj – u odnosu na 15 posto rasta iz svibnja – sa 6,5-postotnim rastom prodaje upozorava na usporavanje, razloga za optimizam i te kako ima.
Ukupan uzlazni trend čvrsto podupiru snažnija tržišta, novi proizvodi i zahtjevniji kupci koji su (opet) spremni dati konkretan novac za proizvod kakav žele. Pokazuju to podaci analitičke tvrtke Jato Dynamics.
Po postotku rasta, u lipnju je Hrvatska s 32% više prodanih automobila nego u lipnju 2015. skočila na drugo mjesto. Na ljestvici rasta u cijelom polugodištu također smo u top 10 zemalja, ali na sedmom mjestu, s 21% boljom prodajom novih automobila nego u istom razdoblju lani. U lipnju je na našem tržištu prodano 6136 novih automobila, a u prvom polugodištu ukupno 25.719.
Nisu sve automobilske marke podjednako profitirale od ovog rasta. Zapravo su mnoge snažne marke izgubile dio udjela, jer nisu rasle koliko je raslo i ukupno tržište. Primjerice, vodeći Volkswagen u prvom polugodištu 2015. držao je 12,1% europskog tržišta. Uzdrmala ga je afera s emisijom ispušnih plinova, pa je pao na 11,2% udjela. No, ni to nije s trona najprodavanijeg modela skinulo VW Golf. Prvi je i u lipnju i na polugodišnjoj razini.
S druge strane, prodaja novih Renaulta porasla je čak 15 posto, što je ovog francuskog proizvođača učinilo drugim najvećim proizvođačem automobila u Europi.
>> Građani najviše kupuju Vitaru, a tvrtkama i dalje najdraži Golf
Za potpunu informaciju trebalo je i navesti da je sam oko 25% auta prodano građanima. Ostatak, tj velika večina 75% je leasing, država, firme, rent a car...