Senzori i kamere za pomoć pri parkiranju zaslužni su za revoluciju u parkiranju vozila. Posebno to vrijedi za velika i nepregledna vozila, a jednom kad nekog golijata probate parkirati pomoću senzora, shvatite koliko ti detalji vozaču olakšavaju posao.
Kod mnogih standardna
Kod mnogih novih vozila pomoć pri parkiranju već je postala dio standardne opreme, a kod onih koji ga nemaju u seriji jedna je od najtraženijih doplata. Ali, što ako ste vlasnik automobila koji nema parkirne senzore ili kameru za pomoć pri parkiranju? Rješenje je naknadna ugradnja koju nudi sve više radionica i ovlaštenih servisa. Na tržištu se mogu naći različiti parkirni senzori. Najjednostavniji su oni koji imaju zvučni signal ili pomoću malog LED ekrana pokazuju udaljenost vozila od objekta. Njihova cijena se kreće od 400 kuna koliko, primjerice, stoje Topband 6002 parking senzori s LED ekranom. Ugradnja stoji 500 kuna, a lakiranje senzora, ako to želite, dodatnih 200 kuna.
Najjeftiniji stražnji senzori za pomoć pri parkiranju sa zvučnim upozorenjem stoje 499 kuna. Primjerice, Keetec BS 150 uključuje tri parking senzora koji se ugrađuju u okvir tablice pa lakiranje nije ni potrebno, a ugradnja stoji 500 kuna.
Vizualno i audio upozorenje
Često se ove dvije funkcije - prikaz udaljenosti od objekta i zvučni signal - kombiniraju, a ta je kombinacija praktičnija i sigurnija od samo jednog sistema dojave o prepreci. Još je komfornije imati stražnju kameru koja se uključuje kad vozač ubaci u "rikverc" i na ekranu u kokpitu prikazuje stanje straga. Često se i kamera kombinira sa zvučnim signalom, što je ujedno najbolja opcija za bezbrižno parkiranje. Ali i najskuplja. Najjeftinija kamera s ekranom na kojem se projicira slika stoji 1700 kn, a s ugradnjom 2200 kn. Većina parking senzora radi na temperaturama od -30C do +80C, a područje detekcije na najosnovnijim modelima jest od 0,3 m do dva metra.
>> Apsurdne cijene: Prednji zračni jastuci stoje koliko i 20% cijelog auta
>> Provjerili smo koje marke automobila naši vozači najviše vole