Svjetskom premijerom konačne izvedbe električnog superautomobila Concept_One, od čijih su osam raspoloživih primjeraka vrijednih po 850.000 eura neprodana još samo dva, i također svjetskom premijerom konceptnog Concept S vozila od brutalne 1384 KS, Mate Rimac opet je u Hrvatskoj pokrenuo žestoku raspravu o vrijednosti svojih izuma i težini svojeg uspjeha.
Je li Mate Rimac u Ženevi zaista zvijezda ili mi, Hrvati, samo volimo vjerovati da on to jest jer je naš? Mate Rimac zvijezda je jer je ovdje, u Ženevi, i zato, što je još važnije, jer je bez državnih potpora dogurao do svjetske pozornice.
Uz bok Rolls-Royceu
On izlaže pokraj Volva, blizu McLarena i Rolls-Roycea. I to je uspjeh, kako god se mali proizvođač automobila zvao i iz koje god zemlje on potekao. Hrvatima je, razumljivo, Rimac ovdje najveća zvijezda.
Realno, on je jedan od zanimljivijih i atraktivnijih izlagača ove godine jer pravih zvijezda u segmentima bližim prosječnom kupcu zapravo nema. No, broj (i) stranih novinara na Rimčevoj konferenciji za novinare svjedoči da je uspio pobuditi interes i u međunarodnim vodama.
Oba automobila izložena na Geneve Motor Showu izgledaju sjajno, ali oni su samo “nosači” napredne tehnologije koja je zapravo osnovna djelatnost Rimčeve tvrtke koja svoje središte ima u Svetoj Nedelji.
I tu dolazimo do drugog ključnog pitanja. Vrijedi li zaista Rimčeva tehnologija? Vrijedi. Vrijedi puno. Koliko točno, najbolje će pokazati vrijeme, ali činjenica da upravo Rimčev motor pogoni najbrži električni automobil na svijetu najbolji je dokaz kvalitete.
Kao i sastanak za sastankom koji Mate Rimac odrađuje na ženevskom salonu. Upravo pregovara s jednim od poznatih i priznatih proizvođača automobila, zainteresiranim za Rimčev električni pogon.
– Ne smijem reći s kim, zaista ne smijem – rekao je između sastanka s kupcem svog automobila i s potencijalnim poslovnim partnerom, kao da se ispričava.
Jasno je da u ovoj fazi pregovora ne smije reći o kome se radi jer bi time ugrozio potencijalni poslovni dogovor. No može se pretpostaviti da je riječ o tvrtkama koje proizvode sportske automobile, ali same ili uz pomoć dosadašnjih partnera nisu uspjele postići takvu količinu snage koja bi se tako učinkovito raspoređivala na svaki od kotača.
Koliko smo iz užurbanosti na Rimčevu štandu u Ženevi zaključili, zainteresiranih za korištenje njegove tehnologije je više. Najnovija verzija Rimčeva proizvodnog superautomobila Concept_One iz četiri elektromotora razvija čak 1088 konjskih snaga i 1600 Nm, a može pojuriti do 355 km/h. Od mirovanja do stotke stiže za samo 2,6 sekundi. Među brojnim naprednim sustavima ugrađenim u Concept_One ističe se Rimac All-Wheel Torque Vectoring. Taj sustav precizno izračunava potreban moment na svakom kotaču.
Već sam sustav koji četiri snažna motora, jedinicu za raspodjelu energije i dobru bateriju čini kvalitetnim i učinkovitim timom sposobnim za brutalne brzinske rekorde velik je mamac za klasičnu autoindustriju. Uz to ovi automobili još i izgledom stoje uz bok McLarenu, Ferrariju i Lamborghiniju.
Mamac za investitore
Dakako, da je Mate Rimac svoju tehnologiju prilagodio manjem automobilu, da je razvio gradski automobil skromnijih performansi, on bi bio jeftiniji. To znači da bi se prodavao u više primjeraka. I bio bi poput malih električnih automobila kakve danas u gami ima gotovo svaki proizvođač automobila.
Jednako kao i njihovi modeli, ni Rimčev automobil u tom slučaju ne bi izazvao ovakvu pažnju javnosti i ne bi donosio takav novac, koji je opet neophodan za opstanak tvrtke. Rimac je zato dobro odlučio kad je krenuo od druge krajnosti, kad je za platformu koja će svijetu predstaviti njegovu tehnologiju izabrao karoseriju sportskog automobila, mamac za poglede.
Samo prodajom takvih primjeraka kolekcionarima Rimac može privući pažnju i investitore. Vjerujemo da će nakon brutalnih električnih sportaša, nakon što tvrtka Rimac Automobili privuče dovoljno investitora za daljnji razvoj, iz pogona u Svetoj Nedjelji izaći i pokoji model za širi krug ljudi.
>>Rimac u Ženevi predstavio 'zlog brata blizanca' sa čak 1384 konjskih snaga
Mozda je osnovni kapita stekao od svog oca, ali to sto vidimo nije napravio otac nego sin. Koncept takvog, a ne nekog prosjecnog elektro automobila je dobar, jer se razlikuje od ostalih - prosjecnih. Kod automobila koji razvijaju brzinu vecu od 300 km/h je potrebno dodatno teh. znanje i sigurno nije prosjecno. U svakom slucaju bravo.