Novo na tržištu

A3 utemeljio je tu premium klasu, a sad je stigao i Audijev novi kompaktni adut

Foto: Audi
1/9
05.04.2024.
u 08:00

U početku prodaje novi A3 nudi se s dvije verzije motora. I benzinac i dizelaš razvijaju po 150 konjskih snaga, te dolaze s automatskim prijenosom. Plug-in hybrid očekuje se krajem godine. Premium kompakt izgleda svježije, a donosi i niz inovacija

Audi je predstavio redizajnirane A3 modele. U Hrvatskoj su se osvježeni A3 Sportback i A3 limuzina počeli prodavati, a proširenje ponude dostupnih motora, kako najavljuju iz Audija, planirano je za svibanj. Početna cijena njemačkog noviteta iznosi 33.113 eura. Ovim opširnim unapređenjem njemački je proizvođač luksuznih automobila udahnuo novu snagu modelu s kojim je 1996. godine utemeljio klasu premium kompakta. Novitet je izraženijeg sportskog karaktera, komforniji i digitalno povezaniji nego ikad prije zahvaljujući progresivnijem dizajnu, znatno proširenoj serijskoj opremi i novim materijalima. Aplikacije koje se mogu upotrebljavati izravno na zaslonu vozila, svjetlosni potpis svjetala za dnevnu vožnju te mogućnost odabira i dodavanja funkcija na zahtjev (usluga uskoro dostupna i za hrvatsko tržište) vozilu u bilo kojem trenutku pružaju mu visoku razinu prilagodljivosti. Promjene uočavamo već na eksterijeru. Šesterokutna prednja maska bez okvira ima novu strukturu i zamjetno je ravnija i šira. Uz velike uglaste otvore za zrak ona dominira prednjom stranom i jasno simbolizira sportski karakter kompaktnog modela. Upečatljivi prednji spojler povezan je s dva otvora za zrak i stvara dojam da je Audi A3 niži nego što doista jest. Isto vrijedi za stražnji dio, koji ima sportski karakter s novim branikom i upečatljivim difuzorom. Djelomično inspirirani modelima RS, progresivni elementi dizajna posebice su upečatljivi u kombinaciji s eksterijerom S line.

Prvi put u modelima serije A3 moguć je odabir različitih digitalnih svjetlosnih potpisa svjetala za dnevnu vožnju u MMI-ju. Matrix LED prednja svjetla tvore digitalna svjetla za dnevnu vožnju pomoću 24 pikselirana elementa u tri reda na gornjem rubu kućišta. Klinasti, ravni i široki izgled svjetala naglašava sportski karakter modela A3. Uvedene su brojne inovacije – od dizajna ručice za mijenjanje stupnjeva prijenosa i dekorativnih umetaka od tkanine do novog osvjetljenja interijera. Uz višenamjenski kožni upravljač s tri kraka, standardne značajke opreme sadrže automatski klima-uređaj s tri zone, paket ambijentalnog osvjetljenja i novi središnji naslon za ruke. Središnja konzola osvježena je s novom bojom. Uz praktične držače za napitke središnja konzola također serijski dolazi s naslonom za ruke namjestivim po dužini i kutu. Kompaktna ručica za mijenjanje stupnjeva prijenosa, koja omogućuje praktično upravljanje funkcijama S tronica, također ima novi izgled.

VEZANI ČLANCI:

A3 sada sadrži dva dekorativna umetka: tkaninu koja je izrađena od 100% recikliranog poliestera i mikrovlakna Dinamica. Osim kao dekorativan umetak, Dinamica također služi kao obloga sjedala. Dinamica izgleda i na dodir je jednaka kao i antilop, ali je djelomično izrađena od recikliranog poliestera. A3 je digitalan i povezan – njegova serijska oprema sadrži digitalni radio DAB+ i 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir zajedno s virtualnim kokpitom i phone box-om light. Osim dva USB-C utora za punjenje u središnjoj konzoli sprijeda, standardna su i dva dodatna utora straga. Opcijske značajke uključuju MMI navigaciju plus i pro zajedno s potpunim portfeljem povezivosti i pristupom trgovini za aplikacije. Odabrane aplikacije instalirane su u infotainment sustavu vozila bez upotrebe smartphonea. Korisnici također mogu upotrebljavati aplikacije putem govornih naredbi.

Foto: Audi

A3 već standardno raspolaže visokom razinom sigurnosti. Audi pre sense sprijeda te upozorenje kod izlaska iz prometnog traka s upozorenjem kod izlaska iz vozila i asistentom kod bočnog prometa straga pomažu pri sprječavanju sudara. Adaptive Cruise Control održava razmak od vozila ispred, nudi mogućnost podešavanja udaljenosti i dinamičnosti vožnje te je upotpunjen asistentom promjene vozne trake. Sustav upravlja ubrzanjem, kočenjem i upravljanjem pri brzinama do 210 km/h te pomaže s promjenom voznog traka pri brzinama iznad 90 km/h na autocesti. U gradskom prometu paket pomoći pri parkiranju i vožnji pomaže vozaču pri ulasku i izlasku iz parkirnih mjesta preciznim manevrima upravljanja. Side assist s upozorenjem pri izlasku iz vozila i pomoć pri poprečnom prometu straga upotrebljavaju stražnje radare kako bi nadzirali promet iza i pokraj vozila.
U Europi su modeli A3 najprije dostupni s dvije verzije motora, odnosno prijenosa. 35 TFSI s benzinskim motorom od 1,5 l proizvodi snagu 110 kW (150 KS) i od izlaska na tržište u ponudi je u verziji automatika sa S tronicom sa sedam brzina i tehnologijom mild hybrid. Kasnije će također biti dostupan s ručnim mjenjačem sa šest brzina. 35 TDI je dizelski model sa 110 kW (150 KS) i S tronicom sa sedam brzina. Dodatne benzinske i dizelske verzije modela A3 Sportback i A3 Limousine izaći će u drugom kvartalu. Plug-in hybrid očekuje se krajem godine. Svi modeli A3 proizvode se u Audijevoj tvornici u Ingolstadtu.

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar VargaiBoric
VargaiBoric
10:59 05.04.2024.

😱1.5 = 35... Mild hibrid. Koja strahota. Jel ima to bar 4 cilindra?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije