Nova Mazda3, pogotovo u dinamičnom hatchback izdanju, pojava je na cesti. Specifičan dizajn s oblim plohama lima bez oštrih rubova - zbog čega ima jedinstven odsjaj - definitivno je unikatan, pa četvrta generacija japanskog kompakta mami poglede gdje god se pojavi. U odnosu na prošlu generaciju dimenzijama se nije previše mijenjala i premda je dužinom od 446 centimetara jedan od najvećih automobila u segmentu, prema prostranosti na stražnjoj klupi i prtljažnikom od 358 litara nije lider. Ali, za one koji žele više prostora, Mazda nudi sedansku izvedbu koja je prostranija i s pravom nosi nadimak “mala šestica”.
“Hach”, pak, ima druge vrline. Okretan je to i praktičan kompakt koji se vozi jednostavno kao za broj manji automobil. Doduše, preglednost je zbog masivnog trećeg stupa ograničena, ali tu je kamera za vožnju straga s izvanrednom rezolucijom koja na 8,8-inčnom središnjem zaslonu donosi kristalno jasnu sliku, a za svaki slučaj tu su i prednji i stražnji parking senzori.
U unutrašnjosti također vlada pročišćeni dizajn. Na središnjoj su konzoli samo najnužnije tipke, a novim infotainment sustavom čiji je uzdužni ekran postavljen visoko i ugodno ga je koristiti upravlja se tipkama kod mjenjača. To je dobro i svakako sigurnije rješenje od dodirnog zaslona koji nudi većina konkurenata, ali je drugačije nego što smo naučili koristeći pametne telefone. Mi glasujemo za sigurnost. Još jedna takva sigurnosna značajka je i head-up displej koji dolazi serijski, baš kao i LED prednja svjetla.
Materijali u unutrašnjosti su fini i kvalitetni, a cijela je armaturna ploča čvrsta i djeluje kao da je izlivena iz jednog komada.
Sav taj premium osjećaj u kokpitu i luksuzna serijska oprema u koju spada i radarski tempomat imaju svoju cijenu pa je Mazda3 osjetno skuplja nego dosad. Sa 122 KS snažnim benzincem stoji od 162.640 kuna, a s novim 1,8-litrenim dizelskim motorom koji smo isprobali od 179.200 kuna.
Mazda nije odustala od dizelaša, dapače, u trojki nudi novi agregat sa 116 KS i 270 Nm koji radi uglađeno i mirno. Uparen je s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Do stotke stiže za 10,3 s, a najveća mu je brzina 194 km/h pa se autocestom i na dužim rutama vozi bez naprezanja i bez buke (zbog izvrsne izolacije). Potrošnja oduševljava, u mješovitom ciklusu izmjerili smo 5,3 l/100 km. U gradu treba računati sa oko 6 litara, dok se otvorenom cestom može voziti i blizu 4 l/100 km. Mazda3 i dalje je među najdinamičnijim kompaktnim modelima. Izravan upravljač i podešenje ovjesa - koje je u isti mah sportski čvrsto i udobno - moglo bi podnijeti i mnogo više snage. Da ne pretjerate s dinamikom, tu je serijska kontrola trakcije G-Vectoring Control+. Model s Plus opremom stoji 189.850 kuna.
Preskupa, kao uostalom i svaki japanski auto.