Kampanja ROADPOL-a, odnosno Europskog udruženja prometne policije, Dani sigurnosti 2024. fokusirat će se na agresivno ponašanje na cesti. Vodeća kampanja mreže odjela prometne policije svih uključenih zemalja trebala bi se provesti od 16. do 22. rujna. Odluka da se ove godine usmjere upravo na agresiju, koja je u prometu velik problem, donesena je s ciljem ublažavanja utjecaja agresivnog ponašanja na cestovni promet u zemljama članicama. U sklopu kampanje ciljat će se niz opasnih pojava koje sve spadaju u polje agresivnosti. Među njima je rizična vožnja, uključujući prebrzu vožnju, naglo kočenje, naglu promjenu trake, presijecanje puta drugog vozila, agresivno trubljenje. Svi oblici bijesa na cesti kao što su agresivno ili nasilno ponašanje prema drugim vozačima, vikanje, gestikuliranje, tučnjava ili korištenje vozila kao oružja također će biti u fokusu. I vožnja pod utjecajem droga koja je usko povezana s agresijom na cestama bit će obuhvaćena ovom kampanjom. Akcija će se također baviti ilegalnim organiziranim i spontanim uličnim utrkama o kojima se sve više izvještava u velikim i malim gradovima diljem kontinenta. Kampanja će najviše biti usmjerena na mlade vozače u dobnoj skupini od 18 do 30 godina koji su dokazano najskloniji agresivnom i rizičnom ponašanju kao sudionici u prometu.
- Kako bi osigurao uspjeh kampanje, ROADPOL je prikupio informacije iz policijskih evidencija diljem Europe o različitim aspektima povezanim s agresivnim ponašanjem – kazala je šefica ROADPOL-ove operativne radne skupine Jana Peleskova iz policije Češke te pojasnila da su sažete vrijedne informacije o tome kako različite zemlje prate incidente agresivne vožnje i koje su pravne definicije agresivne vožnje u različitim zemljama. Prikupljene su spoznaje o pojavi agresije i načinu sankcioniranja unutar zakonskih okvira zemalja članica. "Također smo željeli znati koji su preventivni programi na snazi i koje su se mjere pokazale najučinkovitijima u borbi protiv agresivnog ponašanja na cestama, kao i postoje li nadolazeće zakonodavne mjere za suzbijanje ovog rizika za sigurnost na cestama", navela je Jana Peleskova.
Ovogodišnja kampanja nastoji potaknuti svijest o rizicima agresivne vožnje, promovirati sigurnije vozačke navike i u konačnici pridonijeti smanjenju prometnih nesreća uzrokovanih agresivnim ponašanjem. Kampanja Dani sigurnosti organizira se od 2019. u zemljama članicama ROADPOL-a. Njegova je svrha poticati težnju ka „Vision Zero” – težnji da se jednom zauvijek uklone smrtni slučajevi na cestama u Europi. Trenutačno je Europska unija postavila 2050. godinu kao rok da smrtonosne nesreće postanu stvar prošlosti. 2030. je rok u kojem zemlje članice moraju prepoloviti žrtve u odnosu na 2019., zadnju godinu prije pandemije COVID-19. U okviru kampanje određen je jedan dan u kojem se napori vlasti i društva moraju usmjeriti prema postizanju nule. Ove je godine 18. rujna odabran za tu svrhu, pa vozači toga dana na cestama mogu očekivati veću prisutnost prometne policije, više kontrola i kamera.