JEFTINIJA PROIZVODNJA

Automobilski div odlazi iz Europe? 'Ne mogu se proizvoditi cjenovno pristupačna električna vozila'

Stellantis debuts on Milan and Paris stock exchanges
Foto: MASSIMO PINCA/REUTERS
1/2
24.11.2022.
u 17:05

Stellantis puno ulaže u električna vozila i planira u idućih deset godina proizvesti desetke modela, ali Tavares je u listopadu upozorio da će za proizvodnju cjenovno pristupačnih električnih vozila na baterije trebati još pet do šest godina

Multinacionalni automobilski div Stellantis zaključio je da trenutno u Europi ne može proizvoditi cjenovno pristupačna električna vozila i krenuo je u potragu za lokacijama s jeftinijom proizvodnjom, poput Indije, rekao je izvršni direktor.

Ako Indija sa svojom jeftinom bazom dobavljača do kraja iduće godine ispuni Stellantisove ciljeve u pogledu kvalitete i troškova, to bi moglo otvoriti vrata izvozu električnih vozila na druga tržišta, rekao je Carlos Tavares.

Stellantis proizvodi brendove poput Fiata, Chryslera, Peugeota i Opela.

"Europa zasada ne može proizvesti cjenovno pristupačna električna vozila. Zato bi se Indiji mogla ukazati velika prilika u vidu prodaje putničkih električnih automobila po pristupačnoj cijeni, uz zaštitu profitabilnosti", rekao je Tavares novinarima u srijedu na okruglom stolu u Indiji.

VIDEO: Vlada produljila odluku o nižim trošarinama na energente, ali i smanjila cijenu lož ulja

Stellantis puno ulaže u električna vozila i planira u idućih deset godina proizvesti desetke modela, ali Tavares je u listopadu upozorio da će za proizvodnju cjenovno pristupačnih električnih vozila na baterije trebati još pet do šest godina. Prilikom prvog posjeta Indiji nakon preuzimanja dužnosti glavnog izvršnog direktora Stellantisa, Tavares je rekao da tvrtka još radi na planu izvoza električnih vozila iz azijskog diva i da još nije donijela nikakve odluke.

Njegov posjet vremenski se poklopio s ulaskom kineskih proizvođača električnih vozila na europsko tržište. Cilj im je pridobiti potrošače cjenovno pristupačnijim automobilima koji su već prestigli većinu stranih konkurenata u Kini, najvećem svjetskom tržištu električnih vozila.

"U odnosima između Kine i zapadnog svijeta prisutna je napetost koja je u posljednje vrijeme sve izraženija. To će imati posljedice u poslovanju, a Indija je, očito, zemlja u najboljoj poziciji da iskoristi priliku", rekao je šef multinacionalnog proizvođača automobila.

Stellantis već proizvodi elektromotore i baterije, a planira proizvoditi i baterijske ćelije. Tavares i u Indiji želi nabavljati komponente za električna vozila, uključujući i baterije, od domaćih dobavljača, kako bi mogao konkurirati troškovima i cijenom.

"Problem je danas kod električnih vozila uglavnom cijena, a ne tehnologija", naglasio je.

VIDEO: Pogledajte kako je nestanak struje u Ukrajini izgledao iz svemira

Komentara 35

Avatar AnteDeJure
AnteDeJure
17:54 24.11.2022.

Ako otiđu ovi, otići će i Njemci da bi bili konkurentni. Onda zbogom europska auto-industrija. I onda će stari i novopečeni gastarbeiteri nazad va doma.

PR
Propitivač
18:17 24.11.2022.

Ništa se nije naučilo iz kineskog poučka. Indija je div koji spava.

PH
Petarstijena-HR
18:30 24.11.2022.

Amerika razjeba industriju u EU i EU na kraju...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije