Subaru, prema mnogo toga jedinstven japanski proizvođač automobila, prvenstveno je poznat po simetričnom pogonu na sve kotače i bokser motorima kod kojih su cilindri smješteni vodoravno jedan nasuprot drugome. Prvi i jedini dizelski bokser (150 KS i 350 Nm okretnog momenta) predstavljen je 2008., a sada u modelu Outback uz njega Subaru prvi put nudi Lineartronic mjenjač, kontinuirani automatski mjenjač (CVT), koji je do sada bio rezerviran samo za benzinske motore.
Radi se o bestupanjskom mjenjaču čiji je princip rada sličan mjenjaču na skuterima, ali, dakako, mnogo napredniji. Novi Subaruov CVT ima dva režima rada, automatski i ručni, kod kojeg elektronika simulira 7 brzina, a vozač ih može mjenjati pomoću polugica iza upravljača. Ručni režim rada uključuje se i automatski, kad Adaptive Control prepozna potrebu za dinamičnijom vožnjom (ako se jako stisne gas) ili usporavanjem (kočenje motorom na nizbrdici ili jače kočenje). Uglavnom, automatika se trudi da prepozna situaciju i prilagodi joj CVT mjenjač. U automatskom modu mjenjač radi vrlo glatko i tiho, čemu doprinosi i poboljšana izolacija u Outbacku. Pri krstarenju autocestom zaista pruža komfor, a tada je i potrošnja odlična.
Izmjerili smo 7,2 l/100 km u prosjeku, što je bolje od potrošnje koju postiže model s ručnim mjenjačem. U ručnom modu može se voziti i dinamično. Doduše, ne radi baš kao moderni europski automatici s dvije spojke, ali je i on vrlo zadovoljavajuć. Outback je istinski robusni crossover nastao na osnovi karavanskog Legacyja. Objedinjuje značajke SUV-a s 20 cm razmaka od tla i odličnim AWD pogonom te karavana sa 526 litara prtljažnika.
Cijena dizelske CVT verzije s Comfort opremom iznosi 314.990 kuna. Za Trend paket opreme (automatska klima...), treba doplatiti 30.000 kuna, baš kao i za najjači paket Exclusive (navigacija...). Na tržište stiže sredinom listopada.
>> FOTO Novi Subaru Forester - za šumu, ali i kazalište