PROMO

Blještavi svjedoci prošlosti: Audi 72 i Audi 80

Audi 72 i Audi 80
Foto: Vladimir Baće
1/26
21.02.2018.
u 14:06

U Audi salonu AutoZubaka u Sesvetama na galeriji su izloženi Audiji koji imaju povijesno značenje i svakoga dana mogu se razgledati i dotaknuti

Novi modeli automobila izlaze iz tvornica munjevitom brzinom. No, ponekad ćete se zaželjeti vikend vožnje u starom automobilu jer taj užurbani tempo i promocija najnovijih tehnologija ponekad vas mogu umoriti. Popularnost oldtimera svakim danom raste, a uređene vremešne automobile sve više ćete u budućnosti viđati na cestama. AutoZubakov salon Audija u Sesvetama odnedavno je bogatiji za dva izloška koji s galerije plijene poglede. Audi 72 i Audi 80 prve serije melankolični su podsjetnik kako smo se nekada vozili i svjedoci su početka renesanse koja je Audi učinila tehnološki naprednom markom.

Audi 72 i Audi 80 B1 u top su formi i pravi su prozor u prošlost marke Audi. Nalaze se na galeriji, iznad svih novih blještavih Audijevih modela, gdje možete odsjesti uz kavu i razgledati ih. Poznato je da je Audi nekada postojao kao Auto Union kojeg su činili Audi, Horch, DKW i Wanderer, a utemeljen je 1932. godine. Iako Audi ima tradiciju dulju od 100 godina, zapravo se samo ime Audi za marku počelo službeno koristiti tek 1966. godine. Da malo preskočimo i ne duljimo, samo ćemo napisati kako je ime Audi bilo namijenjeno modelu, a postalo je ime čitave marke godinu nakon toga.

Prvi poslijeratni Auto Union Audi predstavljen je 1965. godine jednostavno pod imenom – Audi. Specifičan je po izuzetno visokoj termodinamičkoj učinkovitosti motora za svoje vrijeme. Iz modela Audi koji isprva nije imao nikakav dodatak niti brojčanu oznaku uz ime, kasnije su nastali i ostali noviji modeli Audi 60, Audi 72, Audi 75, Audi 80 te kasnije Audi Super 90 čije su oznake redom određivale snagu motora. Tako je modelska oznaka postala imenom nove marke. U prve tri godine proizvedeno je ukupno 80.000 primjeraka Audija 72 koji je za svoje vrijeme bio vlo moderan zbog svojih naprednih tehničkih rješenja. Motor s visokim kompresijskim omjerom od 11.2:1 imao je aerodinamički dorađen usisni kolektor koji je stvarao vrtlog pozitivno utječući na homogenost smjese 98-oktanskog goriva i zraka, a bio je smješten toliko naprijed da nije ostavljao mjesta hladnjaku koji je zbog toga pomaknut ulijevo.

Foto: Vladimir Baće

Audi, odnosno Audi 72, tvrtku je doslovce podigao iz poslijeratnog pepela i označio novi početak onoga što je u budućnosti postalo čisti napredak kroz tehniku i svjetski uspjeh marke. Sjednete li u vozačku fotelju crvenog Audija 72 i dotaknete li bakelitni tanki obruč volana zapitat ćete se živimo li u vremenima koja jednostavno idu prebrzo? Doduše, i ovo je čudo jurilo gotovo 150 km/h! Zatvorite vrata za sobom i počastit ćete se mirisom dobro očuvane unutrašnjosti starog automobila i zvučnim filterom koji će ublažiti žamor golemog Audi salona. To je ono što vam niti najbolje fotografije ne mogu prenijeti.

Audi tipske oznake B1 predstavljen je 1972. godine u Europi kao Audi 80, a u Australiji, Americi i Kanadi kao Audi Fox. Donosi verzije s dvoje i četvero vrata, ali i novorazvijene četverocilindraše zapremnine 1.3 te 1.5 litara. Zanimljivo je da se upravo ta serija motora oznake EA827 u svojim evolucijski naprednim inačicama i dan danas ugrađuje u modele Volkswagen grupacije. Oznaka L donosila je i dašak luksuza, bazni model zvao se jednostavno 80 ili 80 S, dok je najluskuzniji i najopremljeniji bio model 80 GL. Audi 80 okrunjen je i titulom Automobila godine ispred Renaulta 5 i Alfa Romeo Alfette. Na pojedinim tržištima bilo je moguće dobiti i Audi 80 Avant koji je u suštini bio Passat s prednjim dijelom Audija 80. I prije redizajna iz 1976. koji je tek neznatno izmijenio izgled, Audi 80 bio je ne samo bestseler u svojoj klasi, već i sigurnosno vrlo napredan automobil. Audijev B1 naslijedio je kasniji model B2. Puno je moderniji i ljubiteljima starijim od 30 godina zasigurno je lakše prisjetiti se prvih „Osamdesetki“ iz prometa još kasnih 1990-ih kada je i dalje bio čest na prometnicama. Trajan i pouzdan, Audi 80 B1 bio je odličan uvod u ono što će se kasnije pokazati uspješnom budućnosti koja se gradila baš na takvom pristupu - jednostavan, trajan, pouzdan, odlične izrade i s modernom tehnologijom.

Foto: Vladimir Baće

Ako ste ljubitelj starih modela, u Audijevom salonu uvijek možete razgledati ova dva oldtimera. Nekada se putovalo sporije, imali smo više vremena, u samom putovanju smo sitigli uživati, a put se nije svodio na uzimanje kartica i plaćanje cestarina i razmaku svega nekoliko sati. Avantura, dobre priče, mutnjikave slike u kolorima i uspomene su ono što pogleda na dva oldtimera, uz kavu naravno, svakom ljubitelju automobila može uljepšati dan. Poziv u Audi salon uvijek stoji, svakako nađite vremena. Do tada, uživajte u galeriji fotografija.

TEHNIČKI PODACI:

Audi 72
Proizvodnja: 1965.-1968.
Tipska oznaka: F103 (1965.-1972.)
Prethodnik: DKW F102
Nasljednik: Audi 80 B1
Motor: četverocilindrični, benzinski, hlađen vodom
Obujam: 1697 ccm
Kompresijski omjer: 11.2:1
Snaga: 72 KS
Najveća brzina: 148 km/h
Dimenzije: Duljina 4380 mm, širina 1626 mm
Masa praznog vozila: 960 kg

Audi 80L
Proizvodnja: 1972.-1978.
Tipska oznaka: B1
Prethodnik: Auto Union Audi
Nasljednik: Audi 80 B2
Motor: četverocilindrični, benzinski, hlađen vodom
Obujam: 1297 ccm
Snaga: 60 KS
Najveća brzina: 147 km/h
Dimenzije: Duljina 4245 mm, širina 1600 mm, visina 1360 mm
Masa praznog vozila: 845 kg

Komentara 1

OB
ObrenM
18:03 21.02.2018.

Dobar clanak zasnovan na cinjenicama.Dodao bi, da je pojavom Audia 72 uveden novi pojam -motori srednjeg tlaka.Do tada su bili samo motori niskog tlaka-benzinci i diesel motori-motori visokog tlaka.Prvi modeli su imali manu velike potrosnje ulja,pa su mnogima u prvim tisucama kilometara mijenjali klipove i prstenove,jer se prva ugradnja iz firme Colben&Smith nije pokazala dobrom.Inace njegov predhodnik DKWf102 je bio dvotaktni trocilindras,koji je imao posebno ulje za podmazianje motora,znaci da nije trebao imati "mjesavinu"kao Vartburg i Trabant.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije