Dva noviteta BMW grupe nastala na istoj platformi, BMW X2 i Mini Countryman, imali smo priliku isprobati na regionalnim novinarskim testnim vožnjama u Sloveniji. I to po vijugavim alpskim cestama u prekrasnoj prirodi Nacionalnog parka Triglav, dolinom Soče i pored dva bisera Julijskih Alpa - Bohinjskom i Bledskom jezeru. Druga generacija SUV coupea BMW X2, koji je do sada bio u debeloj sjeni svog većeg i praktičnijeg brata X1, znatno je povećana i dizajnerski sportskije oblikovana. Novi X2 sada je i duži od X1 te s ukupno 455,4 cm (+19,4 cm u odnosu na stari X2) i uz međuosovinski razmak od 269,2 cm te prtljažnik koji prima od 515 (električni iX2) do 560 l, pruža pravi obiteljski komfor. A zbog kupevskih linija izgleda zaista atraktivno.
I upravo smo za upravljačem električne verzije iX2 započeli testnu vožnju slikovitim predjelima. iX2 dolazi u dvije verzije eDrive 20 s 204 KS (47.875 eura) s prednjim pogonom i snažniji xDrive 30 s 313 KS (55.625 €) uz dva elektromotora i pogonom na sva četiri kotača. U snažnijem modelu na cesti smo se osjećali doista moćno s obzirom na 494 Nm okretnog momenta.
Ubrzanja (5,6 s do stotke) su strelovita i linearna, a maksimalna brzina je 180 km/h. Može se voziti vrlo dinamično, a masa od 2,1 tone osjeća se tek pri zaista brzim prolascima kroz zavoje i kočenju, no najugodnije je njime krstariti otvorenom cestom kada je i učinkovitost najbolja. Baterija kapaciteta 64,7 kWh omogućuje realan doseg od 300 do 400 km (WLTP 449 km), ovisno o dinamičnosti vožnje.
Tada sjedamo u najbrži X2 model M35i xDrive s 2-litrenim turbobenzincem sa 300 KS i 400 Nm. Pravi je to sportaš koji do stotke stiže za 5,4 s i juri do 250 km/h te nudi pravu zabavu u vožnji uz sportski podešen ovjes i dubok zvuk iz ispuha. Dakako, osjeti se da je 400 kg lakši od iX2 vrlo sličnih performansi. No, može se voziti ugodno i komforno, obiteljski. Sjajan kompromis dinamike i udobnosti. Cijena je 67.085 €. Početni X2 benzinac sDrive20i sa 170 KS stoji 45.474 €, a dizelski X2 xDrive20d 163 KS 48.463 €.
Novi Mini Countryman u trećoj generaciji je također narastao za pola broja i dužinom od 443,3 cm (+13,6 cm) i uz međuosovinski razmak od 269,2 cm (+2,2 cm) dobio na prostranosti i postao pravi obiteljski kompaktni SUV. Prtljažnik prima 460 litara, a stražnja klupa se uzdužno pomiče za 13 cm. Dakako, posebnog imidža koji ga čini drukčijim od drugih automobila mu ne nedostaje, a najveća novost je okrugli visokokvalitetan OLED zaslon u središtu kokpita promjera 24 cm, koji pruža intuitivno korisničko iskustvo, slično pametnom telefonu. Posebnost su i Emotional MINI Experience modovi koji omogućuju personaliziranu atmosferu vožnje. Isprobali smo ga s početnom mild-hybrid motorizacijom uz 1,5-litreni turbobenzinac sa 170 KS (od 37.574 €).
VEZANI ČLANCI:
Zaista se u kabini čini prostranijim, no nije mnogo izgubio na okretnosti i kompaktnosti te je i dalje jedan od najdinamičnijih SUV automobila. Prava dinamika stigla je kad smo sjeli u JCW All4 model sa 300 KS i 400 Nm, koji pruža slično vozačko zadovoljstvo kao i X2 M35i xDrive (5,4 s, 250 km/h), a stoji 58.288 €. U ponudi je i dizel sa 163 KS za 40.772 eura, kao i dva električna modela Countryman E sa 204 KS (42.437 €) i SE sa 313 KS (48.750 €). U Sloveniji smo imali priliku premijerno vidjeti i novu četvrtu generaciju Mini Coopera, koji bi uskoro trebao stići na tržište. Tehnološki je napredniji, ali i kompaktniji od prošle generacije, a nudit će se uz benzinske motore i u E varijanti.