Na autotržnicama u Njemačkoj gomilaju se polovni dizelaši. Cijene padaju – trgovci propadaju. Međutim, zbog osjetnog pada cijena naglo je porastao izvoz starijih dizelaša u Hrvatsku, piše Deutsche Welle.
Mnogi europski gradovi ograničili su ili čak zabranili vožnju dizelaša, što uglavnom pogađa vlasnike starijih vozila, zaključno sa standardom Euro 5. Međutim, ni vlasnici vozila Euro 6 ne mogu odahnuti.
– Ovo je dizel Passat, standard Euro 6. Cijena mu je prije pola godine bila 28 tisuća eura. Mi ga prodajemo za 21 tisuću eura i još nismo našli kupca – kaže jedan trgovac automobilima za DW.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
Mnogo novca izgubili su i građani koji su dizelaše kupili prije krize.
U Hrvatskoj, BiH i Srbiji još uvijek nema ekoloških zona. Čini se da je vozačima cijena često mnogo važnija od kvalitete zraka, što može imati ozbiljne posljedice za zdravlje jer se uvoze katkada i prastari dizelaši, navodi DW.
Posljedice mogu biti višestruke – astma, alergija, pa čak i rak.
Srbija, BiH i Hrvatska nemaju ni četvrtinu vozila kao Njemačka ili Francuska, neka one smanje emisiju štetnih plinova, a kad ih mi dostignemo prestat čemo voziti dizele.