Svakodnevne padaline, snijeg ili kiša, normalna su pojava u zimskim mjesecima. Osim toga, niske temperature tjeraju cestare da prometnice posipaju pijeskom i solima, a sve to utječe i na stanje automobila. Iako noviji automobili, u pravilu, imaju mnogo kvalitetniji lak od nekadašnjih, a samim time i osiguravaju bolju zaštitu, zimi treba posvetiti više pažnje održavanju vozila. Malim investicijama (češće pranje) svakako možete pridonijeti duljem vijeku pojedinih dijelova.
Mnogo je vozača koji pranje automobila ne smatraju potrebnim sve dok imalo vide iz vozila, a samo posve uprljano vozilo odluče podvrgnuti čišćenju. Ima i onih koji će reći da je izged auta poput izgleda odjeće i životnog prostora, te govori mnogo o vlasnicima. Teško je odrediti svako koliko treba oprati automobil, i ljeti, ali i zimi. Vjerujemo da je svatko ipak sposoban procijeniti kada je automobilu potrebno pranje.
Kada se i odluče na pranje, mnogi pak nisu sigurni koje je pranje najbolje. Je li riječ o automatskoj praonici, ručnom pranju ili odlasku u samoposlužne praonice?
Preporučuje se da se automobil pere i odozdo. Time se štiti postroj vozila, koji je za zimskih mjeseci na najvećem udaru soli, koja ne pomaže dugovječnosti metalnih i gumenih elemenata.
Osim vanjskog pranja potrebno je i pranje unutrašnjosti vozila. Čista stakla, na kojima nema masnih naslaga, manje će se rositi, a samim time i vozaču omogućiti bolju preglednost, što je u prometu vrlo bitno. Većina automobila ima tekstilne podmetače za noge, no preporuka je da se za zimsko razdoblje nabave gumene prostirke.
One će mnogo više spriječiti da se podne obloge namoče od mokrih i snijegom natopljenih cipela, a i mnogo ih je jednostavnije čistiti i održavati.
Stare četke štete laku automobila
Najčešći je i najjednostavniji način pranja vozila odlazak u automatsku praonicu. Već za dvadesetak kuna moguće je obaviti vanjsko pranje vozila, a naša je preporuka ipak odabrati skuplju opciju koja nudi i pranje automobila odozdo. No, treba imati na umu da nisu sve praonice iste, te da mnoge ipak ne posvećuju dovoljno pažnje redovitom održavanju. Naime, najveći su problem automatskih praonica četke koje su napravljene za određen broj pranja, a mnogo je voditelja praonica koji samoinicijativno procjenjuju da su četke još dobre te otežu s njihovom izmjenom. Takve četke štete laku automobila, pa nije česta pojava da nakon takvih pranja na laku ostaju crte od četki koje oštete površinu laka. Stoga je bolje koristiti kvalitetnije praonice ili, pak, one koje vam netko preporuči.
Ručno pranje: Najbolje i najkvalitetnije
Najbolje je i najkvalitetnije ručno pranje automobila. I dok mnogi još pribjegavaju samostalnom pranju u vlastitom dvorištu, preporuka je da se to ipak povjeri specijaliziranim praonicama. Osim što to ljudi u njima rade svakodnevno, te koriste provjerena sredstva, takve praonice i najbrže će obaviti posao. Računica o kućnom pranju brzo gubi smisao. Uračunate li kupnju miniwash uređaja, šampona, spužve, utrošenu vodu i struju, kao i izgubljeno vrijeme, prednost je svakako na strani praonica.