Citroën je u svojoj povijesti proizveo niz legendarnih modela automobila. Najčešće se ističu DS ("Žaba"), 2CV ("Spaček") i SM, dok je, nezasluženo, pomalo u sjeni završio CX.
Nasljednik DS-a kao najveći model u Citroënovoj ponudi predstavljen je 1974. godine, a karakterizira ga prekrasan fastback aerodinamični dizajn Roberta Oprona, koji je već u sličnom obliku primijenjen na manjem GS-u, ali je zapravo tek na CX-u zablistao u punom sjaju. Naravno, jedna od glavnih prodajnih točaka CX-a bila je i vrhunska udobnost zahvaljujući slavnom Citroënovom hidrauličkom ovjesu. Neki entuzijasti CX zapravo smatraju posljednjim "pravim Citroënom" prije nego je tvrtku preuzeo Peugeot, što svakako podiže njegovu važnost i značaj u automobilskoj povijesti.
Nažalost, CX nije baš čest na našim cestama, pogotovo u dobrom stanju. Na Njuškalu smo našli dva primjerka. Jedan iz prve serije, koju je lako prepoznati po metalnim branicima, nalazi se u Zagrebačkoj županiji i prodaje se po cijeni od samo 3753 kuna, koja čak nije ni fiksna, ali ovaj CX nije baš u sjajnom stanju. Kako vlasnik ističe, auto je spašen od preše za projekt obnove koji nikad nije zaživio i nema papire. U svakom slučaju, ovaj primjerak iz 1979. godine predstavlja ogroman potencijal za nekoga tko je voljan uložiti malo novca i truda.
Drugi CX je redizajnirani model iz 1987. godine, koji je u odnosu na prvu seriju izgubio nešto čistoće i elegancije, pa i osebujnosti, ali je ovdje u dosta boljem stanju. Nalazi se u Zagrebu, registriran je do srpnja 2018. godine, a prodaje se za 13.500 kuna.
Ajkuka mocna!