NA TESTU

Cuprin moćni Formentor prava je mjera luksuza i sportskog štiha

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
1/11
29.03.2021.
u 14:56

Precizan i upravljiv poput pravog sportskog automobila, Cuprin crossover zavojite ceste svladava s užitkom. Nema umjetno generiranog zvuka koji može parirati pravom sportskom stroju, poput 310 konja snažnog turbaka

Danas, kad je gotovo svaki novi automobil koji nam stigne na tržište barem djelomično, ako ne i potpuno elektrificiran, više nego ikada cijenimo svakog rasnog sportaša koji se ukaže. Više nego ikada prije stišavamo audiosustav i uživamo u predivnom brundanju čistog snažnog benzinca. Nema tog umjetno generiranog zvuka električnog automobila koji može parirati pravom sportskom stroju, poput 310 konja snažnog dvolitrenog turbaka iz našeg testnog Formentora, prvog modela stvorenog posebno za sportsku marku Cupra. Cupra je, sigurno znate, nekad bila sportska linija Seatovih automobila. Sada je to zasebna marka unutar Volkswagen grupe koja diše za dinamičnu vožnju i sportski orijentiran dizajn. Njezin prvijenac Formentor jedan je od onih automobila za kojima žalimo kad ih nakon testa moramo vratiti vlasniku. Markantnog lica, snažnih ramena i muževnog glasa, Formentor privlači pažnju gdje god da se pojavi. Naravno, dio zasluga za to ide i činjenici da je potpuno nov model, tek nedavno stigao u Hrvatsku, i značka na njegovu nosu prilično je rijetka pojava na našim cestama. No, i kad stavimo radoznalost na stranu, Formentor se ima čime pohvaliti.

Dizajniran je u španjolskom Martorellu, razvijen je u Martorellu, a tu se i proizvodi. Cupra je novi brend, fokusiran na dizajn i performanse, a Formentor sadrži samu bit marke Cupra. Cuprin crossover podsjeća na robusno terensko vozilo, no dizajnerski su mu linije ipak ublažene, pa je krajnji rezultat dinamična silueta. Oblikovan poput kakve skulpture, za izbočine na bokovima inspiraciju je povukao sa stijena na rtu po kojem je i dobio ime, najljepšem, divljem rtu na španjolskom otoku Mallorci. Sprijeda su upečatljiva LED svjetla i rešetka hladnjaka u boji tamnog aluminija. Straga pažnju plijene krovni spojler i četiri mat crne ispušne cijevi. Formentor je 445 centimetara dugačak, 183,9 cm je širok, te je 151,1 cm visok. U kombinaciji s 268 cm razmaka među osovinama, pruža prostranu putničku kabinu i prtljažnik kapaciteta 420 litara. Testni primjerak stigao je u upečatljivoj graphene sivoj boji s detaljima u bakrenoj boji – detaljima poput naplataka, Brembo kočionih kliješta, Cuprina simbola... – što je iznimno atraktivna kombinacija. Dizajnerska dorađenost i sportska utegnutost s vanjštine su se prelile u unutrašnjost, također prošaranu detaljima bakrene boje. Visokokvalitetne materijale prati i kvalitetna završna obrada. Sportska sjedala, presvučena kožom te s bakrenim prošivima, savršeno podupiru tijelo, udobna su. Kolo multifunkcionalnog sportskog upravljača lijepo leži u rukama, a na njemu je i gumb za aktiviranje motora, kao i polugice za ručno mijenjanje brzina DSG 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom.

Digitalne instrumente na 10,25” kokpitu vozač može složiti po želji. Sviđa nam se kombinacija s dominantnim okretomjerom, ali vozač može na glavnu poziciju staviti i, primjerice, prikaz navigacije. Među ponuđenim modovima vožnje odabrali smo Cupra mod, najdinamičniji, u kojem se stupnjevi prijenosa mijenjaju malo iznad 3000 okretaja, kad Formentor i “pjeva” najdublje. Na tu se “pjesmu” lako navući. Više smo se puta uhvatili kako bez realnog razloga oduzimamo i dodajemo gas samo kako bismo isprovocirali grleni zvuk. Zabavan kad ga slušate, Formentor je itekako zabavan i u čisto vozačkom smislu. Precizan i upravljiv poput pravog sportskog automobila, kao mali go-kart, zavojite ceste svladava s lakoćom i užitkom. Žešći udarac po gasu zakucava u sjedala. Njegovih 310 konja rado bi se istrčalo. Na našim cestama, nažalost, nemaju gdje. Formentoru je maksimum na 250 km/h, a za 4,9 sekundi iz mirovanja stiže do stotke.
Profil vožnje Cupra prilagođen je sportskim performansama, a na izbor vozaču još su modovi comfort, sport, individual i offroad. Podešavaju se na središnjem dodirnom ekranu preko kojeg se upravlja i multimedijom, audiosustavom, klimatizacijom, navigacijom... Sustav je intuitivan i lako se na njega naučiti. Ekran nije potrebno ni dotaknuti, reagira čim mu približite prst. Mnoštvo digitalnih funkcija vozaču omogućava da neprestano bude povezan.

Za Cuprin sportski crossover predviđeno je ukupno sedam pogonskih opcija, uključujući dvije plug-in hibridne. Početni 1,5 TSI benzinac raspolaže sa 115 konja i stoji od 215.901 kn. Naš rasni sportaš – 2,0 TSI (310 KS i 400 Nm) s DSG mjenjačem, 4Drive tehnologijom pogona na sve kotače, Veloz razinom opremljenosti i još nekim dodatnim stavkama – puca od snage i premium opreme te mu je i cijena dosegnula 420.998 kuna. Vrijedi li toliko? Ljubitelju sportskih automobila koji može dati toliko, a u potrazi je za obiteljskim modelom – vrijedi. Mi možemo samo reći da ga nakon testa vraćamo teška srca i da smo se s Formentorom zabavili kao rijetko kada. Svjesni sve strožih europskih ekoloških prohtjeva, nismo sigurni koliko će dugo Cupra odolijevati i nuditi ovakve primjerke. No, koliko kod se dugo Formentor bude imao snage boriti, mi ćemo navijati za njega. Isprobani Formentor ima najraskošniji paket opreme Veloz. Obuhvaća, primjerice, digitalni kokpit, izbor načina vožnje, zatamnjena stakla, trozonski klima-uređaj s upravljačkom pločom i kod stražnjih sjedala, sportska Cupra sjedala, Cupra Connect gen3 sustav za sigurnost, zabavu i navigaciju, samopodesiva svjetla, el. podizanje prozora i podešavanje retrovizora, automatsko kočenje u nuždi (vidi i pješake i bicikliste), adaptivni tempomat s limitatorom brzine, stražnju kameru, pomoć pri parkiranju, zadržavanje vozila u voznom traku, pomoć u prometnim gužvama, automatsko zaustavljanje kad vozilo procijeni da vozač ne vlada situacijom, upozorenje na poprečni promet straga, nadzor promjene voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije