Neki ljudi ulažu u dionice i nekretnine, drugi u automobile. Iako je investiranje rizično, odabir pravog modela dugoročno se može isplatiti. Obično su automobili koji se najviše cijene rijetki, ekskluzivni i dobro očuvani. carVerticalovi stručnjaci za automobile sastavili su popis automobila čija bi vrijednost u budućnosti trebala rasti i donijeti profit vlasnicima.
Mercedes-Benz 190 (W201)
Mercedes-Benz 190 (W201) u jednom je trenutku bio iznimno popularan, a njegova vrijednost u stalnom je porastu. Mercedes je u 70-ima odlučio povećati budžet za proizvodnju novog automobila 10 puta u odnosu na konkurente, što je rezultiralo time da su stariji modeli označeni kao neuništivi. Najmoćnija verzija 190 E 2.5-16 Evolution II sada stoji stotine tisuća eura. Još se može jeftino nabaviti standardna verzija s motorima od 2,3, 2,5 ili 2,6 litara.
Toyota MR2 (Mk1)
Automobili iz serije MR2 imaju sve o čemu sanja istinski ljubitelj vožnje – pogon na stražnjim kotačima, motor u sredini, izvrsno upravljanje i ručni mjenjač. Prva generacija ovog klasičnog sportskog automobila, koja teži jedva tonu, proizvedena je s kompresorom i mogla je do stotke ubrzati za 6,5 sekundi.
Mazda MX-5
Mazda MX-5, poznata i kao Miata, ozbiljan je konkurent Toyoti MR2. Prva generacija MX-5 proizvedena je između 1989. i 1997. i privukla je mnogo pažnje. Ovaj je automobil poznat po glatkom upravljanju i ima pouzdane 4-cilindrične motore od 133 KS. Ako tražite sigurnu investiciju i imate malo slobodnog mjesta u garaži, MX-5 je jedna od najboljih opcija.
Mitsubishi Lancer Evolution IV
Predstavljen 1996., Lancer Evolution IV jedan je od najtraženijih, ali ujedno i jeftinijih modela napravljenih za domaće japansko tržište. Cijena im se kreće od 11 do 14 tisuća eura, a četvrtu generaciju Lancer Evolutiona pokreće 4-cilindrični motor od 276 KS. Mitsubishi je prestao proizvoditi Lancer Evolution 2015. godine.
BMW M5 E34
Na tržištu rabljenih vozila mogu se naći i jeftiniji primjerci BMW-ove serije M, a jedan od zanimljivijih je BMW M5 E34. Prvi put predstavljena 1988., ova limuzina poslovne klase ima linijski 3,8-litreni motor od 335 KS sa šest cilindara. Početna cijena za klasični BMW M5 iznosi oko 14.000 eura. Vrijednost mu brzo raste.
Honda S2000
Tražite li sportski automobil, Honda S2000 je pametan izbor. Ima jednostavan, ali pouzdan dizajn motora, glatko upravljanje, pogon na stražnjim kotačima, atraktivan dizajn i 2,2-litreni motor s prirodnim usisom i 237 KS. Prvi je put predstavljen 1999., a danas se ovaj roadster prodaje za oko 9 do 14 tisuća eura, i nećemo mu uskoro vidjeti pad cijene.
Volkswagen Phaeton
Predstavljen 2002. godine, Volkswagen Phaeton teško se mogao natjecati s modelima koji su već bili velika imena na tržištu. Prestao se proizvoditi 2016. Sada možete kupiti najraniju verziju Phaetona za 3 do 4 tisuće dolara. Međutim, cijena dobro očuvanog modela vjerojatno će porasti. Phaeton je jedinstven i solidan pokušaj ulaska na tržište luksuznih automobila. Napravljen je po uzoru na Bentley i ima izuzetno dug popis opreme.
Land Rover Discovery (Mk1)
Land Rover Discovery prve generacije relativno je solidan, jednostavan i pouzdan automobil, čija je popularnost porasla među ljubiteljima terenskih vozila. Poslije se broj Discoveryjevih SUV-ova na cestama smanjio, povećavajući vrijednost dobro očuvanih modela. To se posebno odnosi na automobile koji ispod haube imaju motor Rover V8.
Ford Puma
Potražnja za nekonvencionalnim kompaktnim Fordovim modelom nikada nije bila velika pa se proizvodio samo pet godina. 20 godina kasnije, Pumu je zamijenio kompaktni crossover. Kolekcionari automobila i entuzijasti vole neobične modele iz 80-ih, tako da Puma ima puno potencijala.
Mercedes-Benz C63 AMG V8
Snažni i bučni AMG modeli pružaju sve što bi ljubitelji automobila mogli poželjeti. Međutim, 2015. godine prekinuta je proizvodnja legendarnog modela C63 AMG – bio je to posljednji model sa 6,2-litrenim V8 motorom. Novi Mercedes AMG ne može se kupiti pa je vrijeme da se počnu cijeniti stariji modeli s moćnim motorima s unutarnjim izgaranjem.
VIDEO Vlasnici na ovo moraju računati: Električni automobili zimi mogu 'izgubiti' do trećine dosega
Od 2035 tvrde da se automobili na benzin i dizel neće moći registrirati u EU.